Η ερευνητική ομάδα με επικεφαλής τον Choong-Wan Woo αναφέρει για αυτό στο Nature Communications (2017? Doi:10.1038 / ncomms14211).

Σύμφωνα με τη γερμανική λίγκα του Πόνου, έως και 15 εκατομμύρια άνθρωποι στη Γερμανία υποφέρουν από χρόνιο, παρατεταμένο ή υποτροπιάζοντα πόνο. Ένα τρίτο αυτών των ασθενών επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τον πόνο. Ο χρόνιος πόνος είναι ιδιαίτερα δύσκολο να αντιμετωπιστεί, διότι ο εγκέφαλος και το περιφερικό νευρικό σύστημα συχνά σχηματίζουν ένα δύσκολα διατρητό φαύλο κύκλο στην υποδοχή του πόνου. Με τη γνώση για την ανάπτυξη του πόνου και τις διεργασίες του εγκεφάλου μπορούν να αναπτυχθούν στο μέλλον πιο αποτελεσματικές θεραπείες για τους ασθενείς που υποφέρουν.

Στη μελέτη, οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία από 183 συμμετέχοντες, οι οποίοι εξετάστηκαν στο πλαίσιο έξι ανεξάρτητων μελετών με λειτουργική μαγνητική τομογραφία. Οι συμμετέχοντες εκτέθηκαν σε σύντομα επώδυνα ερεθίσματα πόνου. Στην συνέχεια, οι πόνοι αξιολογήθηκαν σε μια κλίμακα πόνου.

Με τα αποτελέσματα των λειτουργικών εικόνων, στις εφαρμοζόμενες ποιότητες και στην υποκειμενική εκτίμηση του πόνου, μπόρεσαν οι ερευνητές να σχεδιάσουν μία σύνθετη χαρτογράφηση του εγκεφάλου, η οποία έδινε πληροφορία για τον ευνοϊκό στον πόνο και αναλγητικό κύκλο των νευρώνων στον εγκέφαλο.

Διαπιστώθηκε ότι οι περιοχές του εγκεφάλου που εμπλέκονται στην αντίληψη του πόνου, δεν είναι οι κλασικές που θεωρούνταν μέχρι τώρα. Αυτές περιλάμβαναν, για παράδειγμα, το μεσοκοιλιακό προμετωπιαίο φλοιό, τον επικλινή πυρήνα και τον ιππόκαμπο.

Οι ερευνητές ονομάζουν την χαρτογράφηση "Stimulus Intensity Indepen­dent Pain Signature-1 (SIIPS1)”. Με αυτήν οι επιστήμονες θέλουν να προσφέρουν ένα τυποποιημένο σύστημα για την μελλοντική κλινική και πειραματική έρευνα του πόνου.

Nature Communications