Οι επιστήμονες βρήκαν έναν τρόπο να ενεργοποιήσουν ένα πειραματικό είδος ηλεκτρονικού δέρματος, με τη χρήση ηλιακής ενέργειας.

Πρόκειται για ένα ακόμη βήμα στην κατεύθυνση της ανάπτυξης προσθετικών άκρων ή ρομπότ με αίσθηση της αφής.

Επιστημονικές ομάδες σε ολόκληρο τον κόσμο εργάζονται για την ανάπτυξη ευέλικτων μορφών συνθετικού δέρματος, το οποίο να μπορεί να αισθανθεί, μιμούμενο τα διάφορα είδη των αισθητηριακών υποδοχέων που βρίσκονται στο ανθρώπινο δέρμα.

Η επινόηση τέτοιων συστημάτων είναι μια πρόκληση, αλλά τώρα οι ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Σχολής Μηχανικών της Γλασκόβης χρησιμοποιούν γραφένιο, μία εξαιρετικά λεπτή μορφή του άνθρακα, για την παραγωγή ηλεκτρισμού μέσω ηλιακής ενέργειας.

Το γραφένιο είναι ισχυρό, εξαιρετικά ευέλικτο, ηλεκτρικά αγώγιμο και διαφανές, στοιχεία που το καθιστούν ιδανικό για συλλογή ηλιακής ενέργειας, όπως δήλωσαν οι επιστήμονες.

Στα προσθετικά άκρα και ειδικά στα χέρια, μπορεί να αναπαράγει πολλές μηχανικές ιδιότητες σε ανθρώπινα μέλη.

Με τη χρήση ενός δέρματος που να μπορεί να αποδίδει την αίσθηση της αφής, θα γίνει εξαιρετικά χρήσιμο σε άτομα που έχουν υποστεί ακρωτηριασμό.

Το ηλεκτρονικό δέρμα θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί σε ρομπότ, προκειμένου να βελτιώσει την απόδοση και να βοηθήσει τις μηχανές να ανιχνεύουν πιθανούς κινδύνους όταν αλληλεπιδρούν με τους ανθρώπους.

Φωτοβολταϊκά

Σε άρθρο τους στο επιστημονικό περιοδικό Advanced Functional Materials, ο Ravinder Dahiya (φωτό) και η ομάδα του περιέγραψαν πώς είχαν μία ολοκληρωμένη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας φωτοβολταϊκών κυττάρων σε ηλεκτρονικό δέρμα.

Ο επόμενος στόχος είναι να χρησιμοποιήσουν την ίδια τεχνολογία για να ενεργοποιήσουν τον μηχανισμό κίνησης του προσθετικού χεριού.

“Αυτό θα μπορούσε να επιτρέψει τη δημιουργία ενός εντελώς ενεργειακά αυτόνομου προσθετικού άκρου”, δήλωσε ο Dahiya.

Advanced Functional Materials

Τα φάρμακα παρασκευάζονται για ασθενείς, όχι για αποθέματα
Θέλουμε να μας πει το DNA μας από τι μπορούμε να αρρωστήσουμε;
Πώς το ήπαρ βοηθά ορισμένους καρκινικούς όγκους να αντιστέκονται [μελέτη]