Ιταλοί ερευνητές αναφέρουν ότι ο ιταλικός καφές, όπως εσπρέσο ή καπουτσίνο, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου στον προστάτη.

Η έρευνα, του I.R.C.C.S. Neuromed σε συνεργασία με το Italian National Institute of Health και το I.R.C.C.S. Istituto Dermopatico dell'Immacolata of Rome, ανακάλυψε ότι 3 ή περισσότερα φλιτζάνια ιταλικού καφέ την ημέρα μπορούν να περιορίσουν τον κίνδυνο καρκίνου στον προστάτη. Τα ευρήματα επιβεβαιώθηκαν από έρευνες στο εργαστήριο.

Περίπου 7.000 άντρες παρατηρήθηκαν για 4 χρόνια σχετικά με την κατανάλωση καφέ και την εμφάνιση καρκίνου στον προστάτη.

Ο Γεώργιος Πούνης, ερευνητής στο Neuromed, δήλωσε ότι αναλύοντας τις συνήθειες κατανάλωσης καφέ και συγκρίνοντάς τις με περιστατικά καρκίνου στον προστάτη, φάνηκε ότι η μείωση του κινδύνου έφτανε στο 53% σε όσους έπιναν περισσότερα από 3 φλιτζάνια την ημέρα.

Ερευνητές επιβεβαίωσαν τα αποτελέσματα ελέγχοντας τη δράση εκχυλισμάτων καφέ σε κύτταρα καρκίνου του προστάτη, με καφεΐνη ή χωρίς, στο εργαστήριο.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα εκχυλίσματα με καφεΐνη μείωσαν σημαντικά τον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων και την ικανότητα μετάστασης. Η επίδραση εξαφανίστηκε σε μεγάλο βαθμό, με τα εκχυλίσματα χωρίς καφεΐνη.

Η Maria Benedetta Donati, επικεφαλής του Laboratory of Translational Medicine, δήλωσε ότι η παρατήρηση στα καρκινικά κύτταρα μας επιτρέπει να πούμε ότι το όφελος που παρατηρήθηκε σε 7.000 συμμετέχοντες πιθανόν οφείλεται στην καφεΐνη παρά στις πολλές άλλες ουσίες του καφέ.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι συμμετέχοντες με νεοδιαγνωσθέντα καρκίνο στον προστάτη κατανάλωναν λιγότερο καφέ σε σχέση με το γενικό πληθυσμό.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό International Journal of cancer.

International Journal of cancer.