Επιλεκτική απομάκρυνση παλιών κυττάρων που συσσωρεύονται στις αρθρώσεις καθώς γερνούμε ενδεχομένως μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην καθυστέρηση έναρξης οστεοαρθρίτιδας λόγω ηλικίας, ανακάλυψαν ερευνητές.

Τα ευρήματα,που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Nature Medicine, υποδεικνύουν ότι η επιλεκτική απομάκρυνση των κυττάρων SnC από τις αρθρώσεις θα μπορούσε να μειώσει την εμφάνιση μετατραυματικής οστεοαρθρίτιδας και να αποτρέψει σε νέους χόνδρους να αναπτυχθούν και να επιδιορθώσουν αρθρώσεις.

Τα SnC συσσωρεύονται με το πέρασμα του χρόνου και σε πολλούς  ιστούς σπονδυλωτών είναι παρόντα σε περιοχές παθολογίας που συνδέονται με την ηλικία.

Αν και τα κύτταρα SnC παίζουν σημαντικό ρόλο στην επούλωση πληγών και στην αποκατάσταση τραυματισμών συχνά δεν καθαρίζονται από τον ιστό του γονάτου και του χόνδρου μετά από έναν τραυματισμό συμβάλλοντας στην εμφάνιση οστεοαρθρίτιδας.

Μπορεί ενδεχομένως να προάγουν την εμφάνιση καρκίνου στους ιστούς, δήλωσαν ερευνητές.

Η έρευνα μπορεί ενδεχομένως να δώσει νέα στοιχεία για τις θεραπείες που στοχεύουν τα SnC για την αντιμετώπιση του τραύματος και την εκφυλιστική νόσο των αρθρώσεων, δήλωσε ο Chaekyu Kim, του Ulsan National Institute of Science and Technology (UNIST) στη Νότιο Κορέα.

Η έρευνα παρουσίασε επίσης νέο φαρμακολογικό υποψήφιο που μειώνει την οστεοαρθρίτιδα καταστρέφοντας επιλεκτικά τα SnC.

Η ερευνητική ομάδα εστίασε σε νεότερα και γηραιότερα ποντίκια και έκοψε τον πρόσθιο χιαστό σύνδεσμο- που μοιάζει με τραυματισμό. Στη συνέχεια χορήγησαν ενέσεις πειραματικού φαρμάκου UBX0101 για την επιλεκτική απομάκρυνση SnC μετά την εγχείρηση διατομής στον πρόσθιο χιαστό σύνδεσμο.

Nature Medicine.