Ερευνητές του University of Helsinki ανακάλυψαν ότι κοινό παθογόνο που συνδέεται με την περιοδοντίτιδα μπορεί ενδεχομένως να καθυστερήσει τη σύλληψη σε νέες γυναίκες.

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Oral Microbilogy, περιέλαβε 256 υγιείς γυναίκες, 19 έως 42 ετών, που σκόπευαν να συλλάβουν.

Οι συμμετέχουσες παρακολουθήθηκαν για 12μηνες ώστε να διαπιστωθεί αν συνέλαβαν.

Οι ερευνητές παρατήρησαν σημαντικά υψηλότερα επίπεδα porphyromonas gingivalis, βακτηρίου που συνδέεται με την περιοδοντίτιδα, στο σάλιο γυναικών που δεν κατάφεραν να συλλάβουν στη διάρκεια της έρευνας σε σύγκριση με όσες συνέλαβαν.

Γυναίκες με P. gingivalis στο σάλιο είχαν 3 φορές μεγαλύτερη δυσκολία να συλλάβουν σε σύγκριση με γυναίκες χωρίς το βακτήριο.

Η Susanna Paju, δήλωσε ότι τα ευρήματα ενθαρρύνουν νέες γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας να φροντίζουν τη στοματική τους υγεία και να εξετάζονται τακτικά για τυχόν ύπαρξη περιοδοντίτιδας.

Η έρευνα δεν απαντά στην ερώτηση για πιθανές αιτίες υπογονιμότητας αλλά δείχνει ότι βακτήρια που συνδέονται με περιοδοντικές νόσους μπορεί ενδεχομένως να έχουν συστημική επίδραση σε χαμηλότερες ποσότητες –ακόμα και πριν τα σαφή κλινικά σημάδια περιοδοντικής νόσου. Χρειάζονται περισσότερες έρευνες για να εξηγηθούν μηχανισμοί.

Journal of Oral Microbilogy.

1.026 πάσχοντες από αιμορροφιλία στην Ελλάδα - Εκστρατεία ευαισθητοποίησης #WearYourEverydayGenes
Νέα εξέταση ούρων θα μπορούσε να βοηθά άντρες να αποφύγουν τη βιοψία στον καρκίνο προστάτη
Γιατί είναι ξηρά τα χέρια μου;