Πρόσφατη έρευνα του Linkoping University στη Σουηδία, υπέδειξε ότι η λουτεΐνη, ουσία που βρίσκεται σε φρούτα και λαχανικά με έντονα χρώματα μπορεί ενδεχομένως να καταστείλει τη φλεγμονή.

Προηγούμενες έρευνες έδειξαν ότι η διατροφή επηρεάζει φλεγμονώδεις διαδικασίες στον οργανισμό.

Η φλεγμονή θεωρείται σημαντικός παράγοντας σε διάφορα είδη στεφανιαίας νόσου, όπως στηθάγχη και έμφραγμα.

Η Lena Jonasson, δήλωσε ότι σημαντικός αριθμός ασθενών που έχουν υποστεί έμφραγμα έχουν ακόμα χαμηλού βαθμού χρόνια φλεγμονή, ακόμα και μετά από αποτελεσματική αγωγή και αλλαγές στον τρόπο ζωής.

Προηγούμενες έρευνες έδειξαν ότι τα επίπεδα των καροτενοειδών συνδέονται αντίστροφα με δείκτες φλεγμονής.

Στη νέα έρευνα, επιστήμονες  μέτρησαν επίπεδα 6 από τα πιο κοινά καροτενοειδή στο αίμα 193 ασθενών με στεφανιαία νόσο μαζί με το επίπεδο φλεγμονής στο αίμα, χρησιμοποιώντας τον δείκτη ιντερλευκίνη-6.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η λουτεΐνη, ήταν το μόνο καροτενοειδές του οποίου το επίπεδο συνδεόταν με την ιντερλευκίνη-6 και όσο υψηλότερο ήταν το επίπεδο της λουτεΐνης τόσο χαμηλότερο ήταν το επίπεδο της ιντερλευκίνης-6..

Η Rosanna Chung, δήλωσε ότι η έρευνα επιβεβαιώνει ότι ένα καροτενοειδές, η λουτεΐνη, μπορεί να καταστείλει τη μακροχρόνια φλεγμονή σε ασθενείς με στεφανιαία νόσο.

Έδειξε επίσης ότι η ουσία απορροφάται και αποθηκεύεται από τα κύτταρα του ανοσοποιητικού στο αίμα.

Οι ερευνητές συνέλλεξαν κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος από το αίμα ασθενών με στεφανιαία νόσο και ανακάλυψαν ότι η φλεγμονώδης δραστηριότητα των κυττάρων ήταν σημαντικά χαμηλότερη όταν αντιμετωπίστηκε με λουτεΐνη.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Atherosclerosis.

Atherosclerosis.

1.026 πάσχοντες από αιμορροφιλία στην Ελλάδα - Εκστρατεία ευαισθητοποίησης #WearYourEverydayGenes
Νέα εξέταση ούρων θα μπορούσε να βοηθά άντρες να αποφύγουν τη βιοψία στον καρκίνο προστάτη
Γιατί είναι ξηρά τα χέρια μου;