Διεθνής ομάδα ερευνητών μπορεί ενδεχομένως να άνοιξε το δρόμο ίασης του κοινού κρυολογήματος.
Τα αποτελέσματα έρευνας που εξετάζει πώς οι ιοι προκαλούν νόσους στους ανθρώπους, δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Nature Communications.

Ο καθηγητής John O'Leary, του Trinity College δήλωσε ότι οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι αρχαία κυτταρική διαδικασία σε φυτά και θηλαστικά μπορεί να έχει την ίδια επίδραση σε ιούς στους ανθρώπους. Υπάρχει πολύ καιρό -ενδεχομένως πάνω από 1,5 δισεκατομμύρια χρόνια. Η διαδικασία φάνηκε να ενισχύει τη νόσο που οφέιλεται σε ιούς, σε πειράματα σε ποντικούς.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής επιστήμονες του RMIT University στη Μελβούρνη, εκτιμούν ότι η διαδικασία πιθανόν έχει την ίδια επίδραση σε ιούς του ανθρώπου.

Εντόπισαν πρωτεΐνη που ενεργοποιείται από ιούς και καταστέλλει την ικανότητα του οργανισμού να καταπολεμά τη λοίμωξη, οδηγώντας σε ισχυρότερη νόσο. Επίσης εξέτασαν νέο πρωτότυπο φάρμακο για νόσους που οφείλονται σε ιούς, από τη γρίπη και το κρυολόγημα έως τον HIV.

Το φάρμακο που δοκιμάστηκε κατέστειλε τη δραστηριότητα της πρωτεΐνης που ενεργοποιήθηκε από ιούς και φάνηκε να είναι πολύ αποτελεσματικό στην καταστολή της νόσου που προκλήθηκε από λοίμωξη.

Ο John O’Leary, δήλωσε ότι τα ευρήματα είναι πολύ σημαντικά στη μάχη έναντι των επιδημιών από ιούς.
Η νέα έρευνα υπογραμμίζει το πως ιοί διαταράσσουν τα φυσιολογικά κύτταρα και σημαντικό μόριο που ρυθμίζει τη διαταραχή. Εστιάζοντας επιλεκτικά στο μόριο μπορεί να αρχίσει νέα εποχή.

Nature Communications.