Επιστήμονες εντόπισαν πρωτεΐνη που προστατεύει από καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό επεισόδιο και ενδεχομένως μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη νέων θεραπειών έναντι της συσσώρευσης λιπιδίων στις αρτηρίες.

Ερευνητές του King's College London, μέτρησαν το επίπεδο της πρωτεΐνης DKK3 σε δείγμα αίματος 574 ανθρώπων σε 5 χρόνια.

Ανακάλυψαν ότι άνθρωποι με υψηλότερα επίπεδα DKK3 ήταν λιγότερο πιθανό να εμφανίσουν αρτηριοσκλήρυνση ή να πεθάνουν από καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο.

Η σχέση ήταν ανεξάρτητη από άλλους παράγοντες κινδύνου για αρτηριοσκλήρυνση, όπως υπέρταση και επίπεδα χοληστερόλης.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι ποντικοί με έλλειψη πρωτεΐνης DKK3 εμφάνιζαν και μεγαλύτερες, λιγότερο σταθερές πλάκες σε σχέση με αυτούς που μπορούσαν να παράγουν την πρωτεΐνη.

Οι ποντικοί με έλλειψη DKK3 ήταν λιγότερο πιθανό να επαναπτύξουν το ενδοθηλιακό τοίχωμα  μετά από βλάβη.

Αυτό υποδεικνύει ότι η πρωτεΐνη  μπορεί να προστατεύει από την αρτηριοσκλήρυνση βοηθώντας το ενδοθηλιακό τοίχωμα  να αποκαθίσταται στην πρώτη ένδειξη βλάβης πριν συσσωρευτούν αποθέματα λιπιδίων.

Ο Qingbo Xu, δήλωσε ότι η έρευνα υποδεικνύει ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί απλό τεστ αίματος για να εντοπιστούν φαινομενικά υγιείς άνθρωποι που έχουν κίνδυνο καρδιακής προσβολής.

Τελικά, μπορεί να καταστεί δυνατό να ενισχυθούν τα επίπεδα DDK3 και να προστατεύονται οι άνθρωποι έναντι των συσσωρευμένων λιπιδίων που μπορούν να οδηγήσουν σε καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο

Η έρευνα δείχνει ότι θα μπορούσε να είναι πιθανό να αντιμετωπιστεί η αιτία της νόσου, σώζοντας ζωές.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Circulation.

Circulation.