Χαμηλού κόστους φορητή συσκευή που μπορεί ενδεχομένως να συμβάλει στην έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου, αναπτύχθηκε από ερευνητές.

Η συσκευή μπορεί να συμβάλει στη διάγνωση της νόσου εντοπίζοντας κύτταρα του όγκου στο αίμα.

Ερευνητές του University in Tarragona στην Ισπανία ανέπτυξαν τη συσκευή που μπορεί να μετρά τον αριθμό των κυττάρων του όγκου σε δείγμα αίματος, σε πραγματικό χρόνο.

Πρόκειται για πολύ αποτελεσματικό εργαλείο για τη βελτίωση της παρακολούθησης, της αγωγής και της διάγνωσης της νόσου.

Ερευνητές δήλωσαν ότι η συσκευή μπορεί με ακρίβεια να εντοπίσει το επίπεδο της υγείας ενός ασθενούς και παρακολουθεί τον καρκίνο γρήγορα, οικονομικά, αποτελεσματικά και μη επεμβατικά.

Μπορεί επίσης να βοηθήσει στην έγκαιρη διάγνωση της νόσου και να παρακολουθήσει όγκους πιο αποτελεσματικά και με τρόπο που έχει λιγότερο αρνητικό αντίκτυπο στο σώμα των ασθενών.

Η συσκευή χρησιμοποιεί 2 συστήματα σε μικροσκοπικό μέγεθος. Σύστημα ροής και οπτικό.

Το πρώτο οδηγεί τα αιμοσφαίρια να κυλούν σε ευθυγράμμιση ενώ το δεύτερο χρησιμοποιεί 2 οπτικές ίνες για να αναλύσει και να μετρήσει καρκινικά και μη καρκινικά κύτταρα. Η αναλογία μεταξύ  των δυο αποκαλύπτει πώς προχωρά η νόσος.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Scientific Reports.

Scientific Reports.