Ερευνητές του University of Edinburgh εντόπισαν πώς η βλάβη στο DNA ενός κυττάρου μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή, συχνά βοηθώντας τον οργανισμό να εντοπίσει τον καρκίνο.

Η Dr. Karen Mackenzie, του University of Edinburgh, δήλωσε ότι τα ευρήματα δείχνουν πιθανό νέο μηχανισμό για τον τρόπο που ο οργανισμός προστατεύεται από τον καρκίνο, αλλά σε ορισμένες περιστάσεις θα μπορούσε να προκαλεί φλεγμονώδη νόσο.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν πώς εντοπίζονται πιθανόν καρκινικά κύτταρα από τον οργανισμό ώστε να μπορούν να απομακρυνθούν ως μέρος του συστήματος επιτήρησης του οργανισμού πριν δημιουργηθούν όγκοι.

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο Nature, εντόπισε σημαντικό μόριο, το cGAS, που είναι γνωστό πως επικολλάται στο DNA , το οποίο μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή. Αυτό συμβαίνει επειδή το cGAS μπορεί να εισχωρήσει σε μικροπυρήνες και να επικολληθεί στο DNA.  Έτσι αρχίζει διαδικασία που οδηγεί σε φλεγμονή.

Επειδή η βλάβη του DNA είναι ένα από τα πρώτα βήματα στην ανάπτυξη του καρκίνου, ο εντοπισμός των μικροπυρήνων από το cGAS  θα μπορούσε να είναι ζωτικής σημασίας σύστημα έγκαιρου συναγερμού επιτρέποντας στον οργανισμό να εντοπίσει και να απομακρύνει πιθανόν καρκινικά κύτταρα.

Nature.