Ερευνητές του Uppsala University ανέπτυξαν νέα μέθοδο για να διαπιστώνουν πολύ πιο γρήγορα  αν βακτήρια που προκαλούν λοιμώξεις είναι ανθεκτικά ή όχι στα αντιβιοτικά.

Τα υπάρχοντα τεστ για την αντίσταση στα αντιβιοτικά χρειάζονται πολύ χρόνο.

Τώρα, οι ερευνητές στην Uppsala έχουν για πρώτη φορά αναπτύξει τεστ για την αντίσταση στα αντιβιοτικά, που είναι αρκετά γρήγορο ώστε ο ασθενής να μπορεί να πάρει το σωστό αντιβιοτικό αμέσως μετά το πρώτο ραντεβού με τον γιατρό. Η εξέταση προορίζεται κυρίως για λοιμώξεις του ουροποιητικού.

Οι ερευνητές ανέπτυξαν νέα μέθοδο που επιτρέπει τον εντοπισμό τάσεων βακτηριακής αντίστασης σε λοιμώξεις του ουροποιητικού, σε 10-30 λεπτά.

Ο ερευνητής Özden Baltekin, δήλωσε ότι το γρήγορο τεστ βασίζεται σε νέο πλαστικό μικρορροϊκό chip όπου τα βακτήρια εγκλωβίζονται και μεθόδους ανάλυσης της ανάπτυξης βακτηρίων σε επίπεδο ενός κυττάρου.

Η μέθοδος "fASTest" βασίζεται σε ευαίσθητες οπτικές και αναλυτικές τεχνικές που αναπτύχθηκαν για τη μελέτη της συμπεριφοράς βακτηρίων.

Η παρακολούθηση του αν τα βακτήρια αναπτύσσονται με παρουσία αντιβιοτικών ή όχι, αποκαλύπτει την αντίσταση ή την ευαισθησία εντός λίγων λεπτών.

Η εξέταση αναπτύσσεται από εταιρεία στην Ουψάλα, σε φιλικό προς τον χρήστη προϊόν. Η εταιρεία περιμένει να έχει ετοιμάσει αυτοματοποιημένο τεστ για λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος εντός λίγων ετών.

Ο Dan Andersson, ελπίζει ότι στο μέλλον η μέθοδος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε κέντρα υγείας και νοσοκομεία για να παρέχει γρήγορα τη σωστή αγωγή και να μειώνει την άσκοπη χρήση αντιβιοτικών.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).

Proceedings of the National Academy of Sciences

Πόσα βήματα την ημέρα πρέπει να κάνουν όσοι έχουν γενετική προδιάθεση για να αποφύγουν την παχυσαρκία [μελέτη]
Καταδικάστηκαν ιδιοκτήτες Γηροκομείου για τον θάνατο 66χρονου τετραπληγικού
Προκαλεί ο ιός των κονδυλωμάτων πρόβλημα στην καρδιά;