Η αδυναμία να ξεχωρίσει κάποιος τη μυρωδιά δυο πραγμάτων θα μπορούσε να υποδηλώνει κίνδυνο εμφάνισης της νόσου Alzheimer, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Ερευνητές δήλωσαν ότι η βλάβη στον εγκέφαλο που συνδέεται με τη νόσο Alzheimer συμβαίνει έως 20 χρόνια πριν την έναρξη των συμπτωμάτων.

Οι επιστήμονες ενδιαφέρονται να βρουν τρόπους εντοπισμού της νόσου νωρίς.

Τα ευρήματα, που δημοσιεύτηκαν στο Neurology, υποδεικνύουν ότι απλά τεστ εντοπισμού οσμών ενδεχομένως συμβάλλουν στην παρακολούθηση της εξέλιξης της νόσου πριν την εμφάνιση των συμπτωμάτων, ιδιαίτερα σε όσους κινδυνεύουν.

Ο ερευνητής John Breitner, του McGill University στον Καναδά, δήλωσε ότι παρά την έρευνα στον τομέα δεν υπάρχει ακόμα αποτελεσματική αγωγή για τη νόσο.

Πρόσθεσε ότι αν μπορέσουμε να καθυστερήσουμε την έναρξη των συμπτωμάτων κατά 5 χρόνια θα μπορούσαμε να μειώσουμε την εμφάνιση και σοβαρότητά τους κατά περισσότερο από 50%.

Περίπου 300 άνθρωποι με μέση ηλικία 63 ετών με κίνδυνο εμφάνισης νόσου του Alzheimer, επειδή είχαν ένα γονέα με τη νόσο, έλαβαν μέρος σε τεστ οσμών για να εντοπίσουν οσμές όπως τσιχλόφουσκα, βενζίνη ή λεμόνι.

Εκατό από αυτούς, επίσης υποβλήθηκαν σε μετρήσεις πρωτεϊνών που συνδέονται με τη νόσο, στο εγεφαλονωτιαίο υγρό.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι όσοι είχαν τη μεγαλύτερη δυσκολία στον εντοπισμό οσμών ήταν αυτοί στους οποίους ήταν πιο εμφανείς βιολογικοί δείκτες της νόσου.

Neurology