Νέα έρευνα έδειξε ότι η σκούρα σοκολάτα με έξτρα παρθένο ελαιόλαδο μπορεί ενδεχομένως να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς αυξάνοντας τα επίπεδα χοληστερόλης HDL και διατηρώντας τα ενδοθηλιακά προγονικά κύτταρα που ‘’επιδιορθώνουν’’ τα αγγεία.

Η Rossella Di Stefano, του University of Pisa στην Ιταλία, δήλωσε ότι η υγιεινή διατροφή είναι γνωστό πως μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.

Η Di Stefano πρόσθεσε ότι φρούτα και λαχανικά ασκούν την προστατευτική τους επίδραση μέσω πολυφαινολών που περιέχονται στο κακάο, τα μήλα και το ελαιόλαδο.

Η έρευνα εξέτασε αν η κατανάλωση σκούρας σοκολάτας εμπλουτισμένης με έξτρα παρθένο  ελαιόλαδο ή μήλο Panaia συνδεόταν με αρτηριοσκλήρυνση σε υγιείς ανθρώπους με παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακά.

Η έρευνα έγινε σε 26 εθελοντές με τουλάχιστον 3 παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου, που έλαβαν 40 γρ. σκούρας σοκολάτας καθημερινά για 28 ημέρες.

Για 14 συνεχείς ημέρες περιείχε 10% έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και για 14 συνεχείς ημέρες περιείχε 2,5% μήλο Panaia.

Μετά από 28 ημέρες, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η σοκολάτα που εμπλουτίστηκε με ελαιόλαδο συνδεόταν με σημαντικά αυξημένα επίπεδα ενδοθηλιακών προγονικών κυττάρων σε σύγκριση με την έναρξη και μετά την κατανάλωση σοκολάτας με μήλο.

Σοκολάτα εμπλουτισμένη με ελαιόλαδο συνδεόταν με σημαντικά αυξημένη χοληστερόλη HDL και μειωμένη αρτηριακή πίεση σε σύγκριση με την αρχή.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μικρά κομμάτια σκούρας σοκολάτας σε καθημερνή βάση, με πρόσθετες πολυφαινόλες από έξτρα ελαιόλαδο συνδέονταν με βελτιωμένο καρδιαγγειακό κίνδυνο.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι η έρευνα υποδεικνύει πως το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο θα μπορούσε να είναι καλό πρόσθετο ώστε να βοηθά στη διατήρηση των κυττάρων που ‘’επιδιορθώνουν’’ τα αγγεία.

European society of cardiology.

Να δοκιμάσω να παίρνω μικροδόσεις καφέ;