Ερευνητές εντόπισαν γονιδιακές ποικιλομορφίες που αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 και στεφανιαίας νόσου.

Αν και η έρευνα επιβεβαίωσε τις περισσότερες γνωστές τοποθεσίες κινδύνου για τον διαβήτη, ανακάλυψε και 16 νέους παράγοντες κινδύνου.

Οι ερευνητές επίσης εντόπισαν 8 συγκεκριμένες γονιδιακές ποικιλομορφίες που συνδέονται στενά με αλλαγμένο κίνδυνο για τις 2 νόσους. Ο εντοπισμός αυτών των γονιδικών ποικιλομορφιών που συνδέονται με τον διαβήτη και τη στεφανιαία νόσο, αρχικά ανοίγει ευκαιρίες για τη μείωση του κινδύνου και των δυο, με ένα φάρμακο, δήλωσε ο ερευνητής Danish Saleheen.

Εφτά από αυτές τις γονιδιακές ποικιλομορφίες φάνηκε να αυξάνουν τον κίνδυνο και για τις δυο παθήσεις. Η όγδοη ποικιλομορφία, του γονιδίου ApoE, φάνηκε να συνδέεται με μεγαλύτερο κίνδυνο διαβήτη αλλά χαμηλότερο κίνδυνο για στεφανιαία νόσο.

Γενικά, η γενετική σχέση μεταξύ των νόσων φάνηκε να δείχνει προς την κατεύθυνση στην οποία ο κίνδυνος για διαβήτη τύπου 2 είναι πολύ πιο πιθανό να συνδέεται με τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου παρά το αντίστροφο, εξήγησαν οι ερευνητές, στην έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Nature Genetics.

Nature Genetics.