Νέα έρευνα του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, αναφέρει ότι η κατανάλωση 6 αντί 3 γευμάτων την ημέρα θα μπορούσε να συμβάλλει στη σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου, τη διατήρηση υγιεινής διατροφής και τη μείωση της πείνας.

Οι ερευνητές εξέτασαν 47 παχύσαρκους ανθρώπους με προδιαβήτη ή διαβήτη τύπου 2 και ανακάλυψαν ότι όσοι έτρωγαν λίγο και συχνά είχαν πολύ καλύτερο έλεγχο γλυκόζης στο αίμα σε σχέση με όσους κατανάλωναν 3 μεγαλύτερα γεύματα την ημέρα.

Οι συμμετέχοντες ακολούθησαν συγκεκριμένη διατροφή. για 6 μήνες. Ο καθένας είχε την ίδια πρόσληψη θερμίδων ημερησίως αλλά η συχνότητα ποίκιλε.

Μισοί κατανάλωναν 3 γεύματα την ημέρα, οι υπόλοιποι μισοί 6 και οι ομάδες εναλλάχτηκαν μετά από 3 μήνες. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι άνθρωποι που κατανάλωναν 6 γεύματα την ημέρα είχαν μείωση του επιπέδου γλυκόζης και γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης.

Σε όσους είχαν προδιαβήτη και σοβαρή βλάβη στην ανοχή στη γλυκόζη, η μικρή και συχνή κατανάλωση βοήθησε στη μείωση του πόσο συχνά είχαν υψηλά επίπεδα ινσουλίνης.

Η ερευνήτρια Δρ Αιμιλία Παπακωνσταντίνου δήλωσε ότι το πλάνο των 6 γευμάτων αντί για 3 που περιέχει τις ίδιες θερμίδες βελτίωσε τον έλεγχο του σακχάρου και μείωσε την πείνα σε παχύσαρκους ανθρώπους με προδιαβήτη η διαβήτη τύπου 2.

Πρόσθεσε ότι τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι αυξημένη συχνότητα γευμάτων σε τακτικά διαστήματα μπορεί ενδεχομένως να είναι χρήσιμο εργαλείο για γιατρούς που αντιμετωπίζουν ανθρώπους με παχυσαρκία και διαβήτη η προδιαβήτη- ιδιαίτερα σε όσους είναι διστακτικοί ή δεν πετυχαίνουν στη δίαιτα.

Αν και η έρευνα σκόπευε να αξιολογήσει τον διαβήτη και το σάκχαρο στο αίμα, όλοι οι συμμετέχοντες ανέφεραν μειωμένο επίπεδο πείνας όταν ακολούθησαν το πλάνο των 6 γευμάτων.

 

Πηγές: European Association for the Study of Diabetes (EASD)