Ερευνητές ανακάλυψαν 76 προηγουμένως άγνωστα γονίδια που κάνουν τα βακτήρια ανθεκτικά σε αντιβιοτικά τελευταίας καταφυγής. Τα γονίδια ανακαλύφθηκαν ενώ ερευνούσαν μεγάλο όγκο DNA βακτηρίων.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι αρκετά από αυτά τα γονίδια αντίστασης μπορούν να δώσουν στα βακτήρια την ικανότητα να αψηφίσουν την πιο ισχυρή κατηγορία αντιβιοτικών -carbapenems.

Ο Erik Kristiansson, καθηγητής στο Chalmers University of Technology, της Σουηδίας, δήλωσε ότι η νέα έρευνα δείχνει ότι υπάρχουν πολλά άγνωστα γονίδια αντίστασης. Η γνώση αυτών καθιστά πιθανή την πιο αποτελεσματική εύρεση νέων μορφών πολυανθεκτικών βακτηρίων.

Τα γονίδια που ανακαλύφθηκαν είναι η κορυφή του παγόβουνου. Υπάρχουν ακόμα πολλά γονίδια που συνδέονται με την αντίσταση στα αντιβιοτικά.

Ο Joakim Larsson, του  University of Gothenburg, δήλωσε ότι όσο πιο πολλά γνωρίζουμε για το πώς τα βακτήρια μπορούν να υπερασπίσουν τον εαυτό τους ενάντια στα αντιβιοτικά τόσο μεγαλώνουν οι πιθανότητες ανάπτυξης αποτελεσματικών νέων φαρμάκων.

Στην έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο Microbiome, οι ερευνητές εντόπισαν τα καινούργια γονίδια αναλύοντας αλληλουχίες DNA βακτηρίων που συλλέχτηκαν από ανθρώπους και διάφορα περιβάλλοντα παγκοσμίως.

Ανέπτυξαν νέες υπολογιστικές μεθόδους για να εντοπίσουν τάσεις του DNA που συνδέονται με την αντίσταση στα αντιβιοτικά.

Εξετάζοντας τα γονίδια που εντόπισαν στο εργαστήριο, μπόρεσαν να ανακαλύψουν ότι οι προβλέψεις τους ήταν σωστές.

Επόμενο βήμα για τις ερευνητικές ομάδες είναι η έρευνα για γονίδια που παρέχουν αντίσταση σε άλλα είδη αντιβιοτικών.

Microbiome.