Για πολλούς ανθρώπους ο πονοκέφαλος ή ο πονόδοντος είναι κάτι που τους εξαντλεί. Τώρα ερευνητές πιστεύουν ότι ανακάλυψαν την αιτία.

Ο πονοκέφαλος και η ημικρανία κάνει τους ανθρώπους να υποφέρουν περισσότερο σε σχέση με τον πόνο σε άλλα μέρη του σώματος, ανακάλυψε νέα έρευνα.

Ερευνητές του Duke University πραγματοποίησαν πειράματα σε ποντικούς.  Ανακάλυψαν ένα άγνωστο δίκτυο νευρώνων που στέλνει σήματα πόνου από το κεφάλι κατευθείαν στην περιοχή του εγκεφάλου που αφορά το συναίσθημα.

Τα ευρήματα θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πιο αποτελεσματικές αγωγές για τον πονοκέφαλο και άλλα είδη πονοκεφάλου, σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα.

Η Fan Wang, δήλωσε ότι οι γιατροί συνήθως εστιάζουν στην αντιμετώπιση της αίσθησης του πόνου αλλά το εύρημα δείχνει ότι πρέπει να αντιμετωπίζομε και τις συναισθηματικές πλευρές του πόνου.

Πρόσθεσε ότι υπάρχουν παρατηρήσεις σε έρευνες σε ανθρώπους ότι ο πονοκέφαλος και ο πόνος στο πρόσωπο φαίνεται πως ενεργοποιούν πιο εκτενώς το συναισθηματικό σύστημα. Ωστόσο, οι μηχανισμοί παρέμεναν ασαφείς.

Ο ερευνητής Wolfgang Liedtke, δήλωσε ότι πρόκειται για την πρώτη βιολογική εξήγηση γιατί αυτού του είδους ο πόνος μπορεί να επιβαρύνει τόσο πολύ συναισθηματικά.

Πρόσθεσε ότι η έρευνα ανοίγει το δρόμο για βαθύτερη κατανόηση του πονοκεφάλου  και προς τη μετάφραση των πληροφοριών σε αγωγές που θα ωφελήσουν τους ανθρώπους.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού Nature Neuroscience.

Nature Neuroscience.