Ερευνητές ανακάλυψαν ενδείξεις ότι η άσκηση μπορεί να αλλάξει τη μικροχλωρίδα  του εντέρου ανεξάρτητα από τη διατροφή.

Η έρευνα παρέχει στοιχεία σχετικά με το πώς η άσκηση θα μπορούσε να ωφελήσει ανθρώπους που υποφέρουν από φλεγμονώδεις νόσους του εντέρου.

Τα ευρήματα, που δημοσιεύτηκαν στο Medicine & Science in Sports & Exercise, βασίζονται σε δυο έρευνες-μια σε ποντικούς και μια σε ανθρώπους.

Στην πρώτη έρευνα, επιστήμονες μεταμόσχευσαν υλικό κοπράνων από ποντικούς που ασκούνταν ή έκαναν καθιστική ζωή, στο παχύ έντερο ποντικών χωρίς μικρόβια που έκαναν καθιστική ζωή και είχαν ανατραφεί σε αποστειρωμένες εγκαταστάσεις και δεν είχαν δική τους μικροχλωρίδα.

Στη δεύτερη έρευνα, οι επιστήμονες παρακολούθησαν αλλαγές στη σύνθεση μικροχλωρίδας εντέρου ανθρώπων, καθώς μετέβησαν από καθιστικό τρόπο ζωής σε πιο ενεργό-και το αντίστροφο.

Ο Jeffrey Woods, του University of Illinois, δήλωσε ότι αυτές είναι οι πρώτες έρευνες που δείχνουν ότι η άσκηση μπορεί να έχει επίδραση στα έντερα, ανεξάρτητα από τη διατροφή η άλλους παράγοντες.

Στην έρευνα σε ποντικούς, αλλαγές στη μικροχλωρίδα των ποντικών- ληπτών αντικατόπτρισαν αυτές των δοτών, με σαφείς διαφορές μεταξύ όσων έλαβαν μικρόβια από ποντικούς που ασκούνταν και έκαναν καθιστική ζωή.

Ο Woods δήλωσε ότι αυτό απέδειξε ότι η μεταμόσχευση δούλεψε.

Οι λήπτες μικροχλωρίδας ποντικών που ασκούνταν, επίσης είχαν υψηλότερο ποσοστό μικροβίων που παράγουν βουτυρικό.

Φάνηκαν και πιο ανθεκτικοί στην  ελκώδη κολίτιδα.

Στην έρευνα που έγινε σε ανθρώπους, οι συμμετέχοντες έκαναν υπο επίβλεψη καρδιαγγειακές ασκήσεις για 30-60 λεπτά, 3 φορές την εβδομάδα για 6 εβδομάδες.

Οι ερευνητές έλαβαν δείγμα της μικροχλωρίδας, πριν και μετά το πρόγραμμα άσκησης και 6 εβδομάδες μετά την καθιστική συμπεριφορά.

Οι συμμετέχοντες διατήρησαν τη συνήθη διατροφή τους κατά τη διάρκεια της έρευνας.

Medicine & Science in Sports & Exercise.