Εξετάζοντας εγκεφαλικό ιστό, ερευνητές ανακάλυψαν ομοιότητες σε ορισμένες ψυχικές νόσους, περιλαμβανομένων του αυτισμού και της σχιζοφρένειας.

Συγκεκριμένα, ορισμένες παρόμοιες τάσεις γονιδιακής έκφρασης φάνηκαν σε ανθρώπους με αυτισμό, σχιζοφρένεια και διπολική διαταραχή.

Η γονιδιακή έκφραση αφορά τη μετάλλαξη των κυττάρων των γενετικών οδηγιών σε πρωτεΐνες.

Ο Daniel Geschwind, δήλωσε ότι τα ευρήματα παρέχουν μοριακή παθολογική υπογραφή αυτών των διαταραχών- κάτι που είναι σημαντικό βήμα προς τα μπρος.

Σημαντική πρόκληση είναι να κατανοήσουμε πώς προέκυψαν αυτές οι αλλαγές, δήλωσε ο Geschwind, του University of California.

Πρόσθεσε, ότι οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αυτές οι μοριακές αλλαγές στον εγκέφαλο συνδέονται με γενετικά αίτια, αλλά ακόμα δεν κατανοούν τους μηχανισμούς με τους οποίους αυτοί οι γενετικοί παράγοντες θα οδηγούσαν σε αυτές τις αλλαγές.

Οι ερευνητές ανέλυσαν το RNA σε 700 δείγματα ιστών από τον εγκέφαλο νεκρών που είχαν αυτισμό, σχιζοφρένεια, διπολική διαταραχή, μείζονα κατάθλιψη ή εθισμό στο αλκοόλ. Συνέκριναν τα δείγματα με αυτά εγκεφάλων ανθρώπων χωρίς ψυχική νόσο.

Ενώ υπήρχε σημαντική αλληλεπικάλυψη σε τάσεις γονιδιακών εκφράσεων σχετικών με τη σχιζοφρένεια, άνθρωποι με μείζονα διαταραχή είχαν τάσεις γονιδιακής έκφρασης που δεν φαίνονται σε άλλα είδη ψυχικής νόσου, δήλωσαν οι ερευνητές.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Science.

Science.