Επιστήμονες δήλωσαν ότι η ενσυναίσθηση δεν είναι κάτι που αποκτούμε μόνο μέσω της ανάπτυξής μας και των εμπειριών μας αλλά και εν μέρει από τα γονίδιά μας.

Έρευνα που έγινε σε 46.000 ανθρώπους ανακάλυψε ενδείξεις για πρώτη φορά ότι τα γονίδια παίζουν ρόλο στο κατά πόσο έχουμε ενσυναίσθηση. Ανακάλυψε επίσης ότι οι γυναίκες, γενικά, έχουν περισσότερη ενσυναίσθηση από τους άντρες.

Η ενσυναίσθηση έχει σημαντικό ρόλο στις σχέσεις  μας. Μας βοηθά να αναγνωρίζουμε τα συναισθήματα των άλλων και μας οδηγεί να ανταποκρινόμαστε κατάλληλα.

Θεωρείται σε μεγάλο βαθμό ότι είναι κάτι που αναπτύσσουμε στην παιδική ηλικία και μέσω των εμπειριών μας. Στη νέα έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Translationan Psychiatry, επιστήμονες εξέτασαν αν η ποσότητα ενσυναίσθησης που έχουμε μπορεί να αποδοθεί στα γονίδια.

Μετρήθηκε το σκορ ενσυναίσθησης των συμμετεχόντων (EQ)  με ερωτηματολόγιο, ενώ ελήφθησαν και δείγματα σάλιου για εξέταση DNA. Στη συνέχεια οι επιστήμονες ερεύνησαν για διαφορές στα γονίδια που θα μπορούσαν να εξηγούν γιατί ορισμένοι έχουν περισσότερη ενσυναίσθηση από άλλους.

Ανακάλυψαν ότι τουλάχιστον το 10% των διαφορών σχετικά με το πόση ενσυναίσθηση έχει κάποιος οφείλεται στα γονίδιά του.

Ο ερευνητής Varun Warrier, δήλωσε ότι πρόκειται για σημαντικό βήμα όσον αφορά το ρόλο που παίζουν γενετικοί παράγοντες στην ενσυναίσθηση.

Η έρευνα ανακάλυψε επίσης διαφορές στην ενσυναίσθηση μεταξύ των φύλων.

Από το μέγιστο σκορ των 80, σε ερωτηματολόγιο για το EQ, το σκορ των γυναικών ήταν κατά μέσον όρο 50, έναντι 41στους άντρες.

Ωστόσο, ερευνητές δήλωσαν ότι δεν μπορούσαν να ανακαλύψουν γενετικές διαφορές πίσω από το παραπάνω εύρημα.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι γενετικές διαφορές που συνδέονται με χαμηλότερη ενσυναίσθηση συνδέονται επίσης με υψηλότερο κίνδυνο αυτισμού.

Οι επιστήμονες, αν και ανακάλυψαν γενετικές διαφορές μεταξύ ανθρώπων που είχαν  περισσότερη και λιγότερη ενσυναίσθηση, δεν εντόπισαν συγκεκριμένα γονίδια αυτής. Χρειάζεται μεγαλύτερο δείγμα, σε νέες έρευνες.

Ο καθηγητής Gil McVean, δήλωσε ότι η έρευνα έδειξε ότι τα γονίδια έχουν ρόλο στην ενσυναίσθηση,  αλλά δευτερεύοντα, σε σχέση με περιβαλλοντικούς παράγοντες.

Translationan Psychiatry,