Κοινή εκδοχή γονιδίου που μας οδηγεί να καταναλώνουμε περισσότερη ζάχαρη παίζει επίσης ρόλο στη μείωση του σωματικού λίπους, αναφέρουν ερευνητές.

Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την τρέχουσα αντίληψη ότι η ζάχαρη είναι βλαβερή για την υγεία, δήλωσε ο ερευνητής Timothy Frayling, του University of Exeter.

Το γονίδιο μπορεί ενδεχομένως να μειώσει το σωματικό λίπος επειδή η ίδια εκδοχή "A" του FGF21 επίσης οδηγεί σε χαμηλότερο κατανάλωση πρωτεΐνης και λιπαρών.

Ενώ η εκδοχή του γονιδίου μειώνει το σωματικό λίπος, αναδιανέμει επίσης λίπος στο άνω μέρος του σώματος, όπου είναι πιο πιθανό να βλάψει, όπως να οδηγήσει σε αυξημένη αρτηριακή πίεση.

Ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία 450.000 ανθρώπων στη Βρετανία, για να εξετάσουν σχέσεις μεταξύ διαφορετικών εκδοχών του γονιδίου FGF21, διατροφής, σωματικού λίπους και αρτηριακής πίεσης.

Ανακαλύφθηκε ότι η εκδοχή "A" του γονιδίου συνδεόταν με υψηλότερη κατανάλωση ζάχαρης και αλκοόλ, χαμηλότερο ποσοστό σωματικού λίπους, υψηλότερη αρτηριακή πίεση και υψηλότερη αναλογία μέσης/ισχίων.

Ο Niels Grarup, του University of Copenhagen, δήλωσε ότι επειδή η έρευνα περιλαμβάνει πολλούς ανθρώπους μπορούν οι ερευνητές να είναι σίγουροι για τις σχέσεις που είδαν.

Η εκδοχή "A" του γονιδίου FGF21 είναι συχνή. Περίπου 20% των ανθρώπων στην Ευρώπη έχει το πολύ 2 αντίγραφα.

Η μελέτη διαφόρων ποικιλομορφιών του FGF21 θα μπορούσε να βοηθήσει να αποκαλυφθούν ορισμένα από τα γενετικά και βιολογικά αίτια της παχυσαρκίας.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο Cell Reports.

Cell Reports.

Κ. Γουργουλιάνης: Αφρικανική σκόνη, δυνητικοί κίνδυνοι, τρόποι προφύλαξης
Οδηγίες των πνευμονολόγων για προστασία από την αφρικανική σκόνη
Εμφυτεύσιμες μπαταρίες μπορούν να λειτουργούν με το οξυγόνο του οργανισμού!