Η ηλιακή ακτινοβολία προάγει την παραγωγή βιταμίνης  D, και άνθρωποι με επαρκή επίπεδα της βιταμίνης είχαν 22% χαμηλότερο κίνδυνο για καρκίνο στο παχύ έντερο, δήλωσε η ερευνήτρια Marjorie McCullough, του American Cancer Society.

Ο κίνδυνος επίσης φαίνεται να μειώνεται περαιτέρω καθώς αυξάνουν τα επίπεδα της βιταμίνης, αν και η έρευνα δεν απέδειξε ότι το φως του ήλιου προκαλεί την πτώση του κινδύνου για καρκίνο παχέος εντέρου.

Οι πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου στο παχύ έντερο μειώνονται περίπου 19% στις γυναίκες και 7% στους άντρες για κάθε σταδιακή αύξηση των επιπέδων βιταμίνης D στο αίμα.

Μόνο το 7 % του αμερικανικού πληθυσμού έχει χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D ώστε να αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου στο παχύ έντερο.

Η ερευνητική ομάδα συνδύασε στοιχεία από 17 έρευνες σε 5.706 ανθρώπους με καρκίνο  στο παχύ έντερο και 7.107 υγιείς, από τις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Ασία.

Οι ερευνητές ανέλυσαν και πάλι δείγματα αίματος από το ένα τρίτο των συμμετεχόντων ώστε να συγκρίνουν καλύτερα τις 17 έρευνες.

Κατέληξαν ότι η βιταμίνη D φαίνεται να παρέχει προστασία έναντι του καρκίνου στο παχύ έντερο, ιδιαίτερα στις γυναίκες.

Οι περισσότεροι, στις ΗΠΑ, λαμβάνουν αρκετή βιταμίνη D απλώς ζώντας τη ζωή τους, δήλωσε η McCullough.

Επίσης, από ενισχυμένα τρόφιμα και λιπαρά ψάρια.

Οι ερευνητές εικάζουν ότι η βιταμίνη D παίζει ρόλο στον έλεγχο της κυτταρικής ανάπτυξης και της προαγωγής του προγραμματισμένου θανάτου τους.

Η ερευνήτρια δήλωσε ότι ο καρκίνος εμφανίζεται όταν υπάρχει ανεξέλεγκτη ανάπτυξη και εξάπλωση μη φυσιολογικών κυττάρων. Πειραματικές έρευνες έδειξαν ότι η βιταμίνη D μπορεί να βοηθήσει στον περιορισμό του πολλαπλασιασμού των μη φυσιολογικών κυττάρων.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of the National Cancer Institute.

Journal of the National Cancer Institute.

Συνάντηση ΕΟΠΥΥ με Ελληνικό Σύλλογο Θαλασσαιμίας