Χαμηλές δόσεις ασπιρίνης καθημερινά μπορεί ενδεχομένως να συμβάλλουν στη μείωση της επίπτωσης της νόσου Alzheimer και στην προστασία της μνήμης, αναφέρει νέα έρευνα.

Ερευνητές του Rush University Medical Center έδειξαν ότι η ασπιρίνη μειώνει τις πλάκες στον εγκέφαλο που είναι κύριοι μηχανισμοί στην άνοια και στην απώλεια μνήμης. Τα αποτελέσματα δημοσιευτήκαν στο περιοδικό The Journal of Neuroscience.

Ο Kalipada Pahan, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα της έρευνας εντοπίζουν πιθανό νέο ρόλο για ένα από τα πιο ευρέως χρησιμοποιούμενα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα παγκοσμίως,

Ωστόσο η ενεργοποίηση του κυτταρικού μηχανισμού που είναι υπεύθυνος για την απομάκρυνση των άχρηστων από τον εγκέφαλο είναι υποσχόμενη στρατηγική για την επιβράδυνση της νόσου.

Έπειτα από προηγούμενες έρευνες που έδειξαν σχέση μεταξύ ασπιρίνης και μειωμένου κινδύνου και εμφάνισης νόσου του Alzheimer οι ερευνητές έδειξαν ότι η παθολογία της αμυλοειδούς πλάκας μπορεί να μειωθεί με την ασπιρίνη επειδή διεγείρει τα λυσοσώματα-το μέρος των κυττάρων στα ζώα που βοηθά να καθαρίσουν τα κυτταρικά απορρίμματα.

Η πρωτεΐνη TFEB ρυθμίζει την απομάκρυνση άχρηστων προϊόντων. Για ένα μήνα, ποντικοί με Alzheimer έλαβαν ασπιρίνη και στη συνέχεια εξετάσθηκαν για την ποσότητα αμυλοειδούς πλάκας σε περιοχές του εγκεφάλου που επηρεάζονται περισσότερο από τη νόσο.

Οι ερευνητές σνακάλυψαν ότι η ασπιρίνη αύξανε την TFEB, προκαλούσε διέγερση των λυσοσωμάτων και μείωση της αμυλοειδούς πλάκας σε ποντικούς.

ΕΚΑΒ: Ολοκληρώθηκε η πλήρους ανάπτυξης άσκηση πεδίου στην Κρήτη