Αυτό αναφέρουν επιστήμονες με επικεφαλής τον Stefan Kopf από το Τμήμα Ενδοκρινολογίας, Μεταβολισμού, Διαβατολογίας και Κλινικής Χημείας του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Χαϊδελβέργης μαζί με ερευνητές του Γερμανικού Κέντρου για τον Έλεγχο του Διαβήτη και το Γερμανικό Κέντρο Πνευμονολογικών Ερευνών στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Χαϊδελβέργης. Η δουλειά τους δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Respiration.

Η ομάδα μελέτησε 110 ασθενείς με μακροχρόνιο διαβήτη τύπου 2, 29 άτομα με νεοδιαγνωσμένο διαβήτη τύπου 2 και 68 ασθενείς με προδιαβήτη σε μεταβολικές διαταραχές, επιπλοκές σχετιζόμενες με το διαβήτη, δύσπνοια και πνευμονική λειτουργία. Η ομάδα ελέγχου ήταν 48 άτομα χωρίς διαβήτη.

Διαπιστώθηκε ότι οι ασθενείς με διαβήτη τύπου 2 ήταν σημαντικά πιο πιθανό να υποφέρουν από δύσπνοια και RLD συγκριτικά με την ομάδα ελέγχου. 27% των μακροχρόνιων ασθενών με διαβήτη παρουσίασαν RLD ενώ στα άτομα με νεοδιαγνωσμένο διαβήτη το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 20%. Επιπλέον, οι ερευνητές βρήκαν στο 9% των ατόμων με προδιαβήτη RLD.

Οι ασθενείς με έντονη συμπτωματολογία και RLD εμφάνισαν CT ινώδη διάμεση πνευμονοπάθεια. Επιπλέον, ο πνευμονικός ιστός στους εξεταζόμενους με και χωρίς διαβήτη έδειξε διαφορές στη μορφολογική ανάλυση.

Πηγή: "Respiration"