Aυτό διαπίστωσαν ερευνητές μετά από την παρακολούθηση του τρόπου ζωής, της διατροφής και της υγείας 5.500 βρετανίδων άνω των 20 ετών.
Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από ερευνητές στο College of Agricultural Sciences του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια μαζί με μια ομάδα από το Leeds University του Ηνωμένου Βασιλείου.

Οι ερευνητές προκειμένου να ερευνήσουν τη σχέση μεταξύ της ευαισθησίας στις πικρές γεύσεις και του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου στις γυναίκες εξέτασαν πώς η ικανότητα της γυναίκας να γεύεται το φαινυλοθειοκαρβαμίδιο (PTC) -μια χημική ουσία που μπορεί να θεωρηθεί είτε εξαιρετικά πικρή είτε εντελώς άγευστη ανάλογα με την ευαισθησία ενός ατόμου στις πικρές γεύσεις- μπορεί να επηρεάσει τον κίνδυνο για εμφάνιση καρκίνου.

Ο επικεφαλής ερευνητής Joshua Lambert και η ομάδα του εξέτασαν επίσης την επίδραση των γενετικών παραλλαγών που κωδικοποιούν τον υποδοχέα γεύσης TAS2R38, ο οποίος συνδέεται με το PTC, επιτρέποντας σε ένα άτομο να αντιληφθεί τη γεύση του.

Τα ευρήματα, τα οποία δημοσιεύθηκαν στο European Journal of Nutrition, υποδηλώνουν ότι η αυξημένη ικανότητας αντίληψης της πικρής γεύσης είναι ισχυρός παράγοντας πρόβλεψης της εμφάνισης καρκίνου στις γυναίκες.

"Η διαφορά στην συχνότητα εμφάνισης καρκίνου μεταξύ των γυναικών με την υψηλότερη ευαισθησία πικρής γεύσης και εκείνων με τη χαμηλότερη ήταν εντυπωσιακή", είπε. "Οι υπερευαίσθητες είχαν περίπου 58% υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου και οι ευαίσθητες είχαν περίπου 40% υψηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν καρκίνο σε σύγκριση με τις γυναίκες που είχαν ταξινομηθεί ως μη ευαίσθητες".

Ωστόσο, σε αυτή την ανάλυση, η υψηλή ευαισθησία στην πικρή γεύση δεν φανέρωσε την αναμενόμενη από τους ερευνητές σχέση με τις διαιτητικές επιλογές των συμμετεχουσών που θα μπορούσαν να εξηγήσουν την υψηλότερη συχνότητα εμφάνισης καρκίνου, επισήμανε ο Lambert, ο οποίος ελπίζει να ανακαλύψει την αιτιώδη σχέση σε μελλοντικές έρευνες.

College of Agricultural Sciences