Συγκεκριμένα το νέο σχήμα εντοπίστηκε στα επιθηλιακά κύτταρα, τα δομικά στοιχεία του ιστού που σχηματίζουν τα εξωτερικά και τα εσωτερικά στρώματα του δέρματος. Αυτά τα επιθηλιακά κύτταρα είναι μερικά από τα πιο σημαντικά κύτταρα, δεδομένου ότι συμβάλλουν στην κατασκευή δομών κατά την ανάπτυξη των εμβρύων από τα οποία τελικά δημιουργούνται τα διαφορετικά όργανα του σώματος. Ως εκ τούτου, ο επιθηλιακός ιστός δεν αποτελεί μόνο το εξωτερικό δέρμα, αλλά και τα εσωτερικά όργανα.

Οι επιστήμονες δεν είχαν καταλάβει ποτέ πλήρως ποια ήταν η μορφή αυτών των μεμονωμένων κυττάρων, αλλά θεωρείτο ότι είχαν πρισματικό σχήμα που μοιάζε με στήλη ή με κόλουρο, με κολοβωμένη πυραμίδα σε σχήμα φιάλης.

Αλλά όταν χρησιμοποίησαν υπολογιστές για να προσομοιώσουν την τρισδιάστατη εικόνα των επιθηλιακών κυττάρων από κοντά, διαπίστωσαν με έκπληξη ότι τα σχήματα αυτά δεν ήταν τα μόνα που ανέπτυσσαν τα κύτταρα. "Το μοντέλο μας προέβλεψε ότι καθώς η καμπυλότητα του ιστού αυξάνεται, οι στήλες και τα σχήματα των φιαλών δεν ήταν τα μόνα που ανέπτυσσαν τα κύτταρα", δήλωσαν οι επιστήμονες, αφού παρατήρησαν ένα περίεργο σχήμα που δεν αναγνώριζαν.

Το νέο σχήμα μοιάζει με πρίσμα, αλλά ενώ το ένα άκρο του πρίσματος έχει πέντε άκρα, το άλλο έχει έξι: μια γεωμετρική ιδιορρυθμία που κατέστη δυνατή με τη διαίρεση σε σχήμα Y της μίας από τις άκρες του πρίσματος στα δύο, δημιουργώντας ένα μίνι τρίγωνο.

Σύμφωνα με την επιστημονική ομάδα του εμβιομηχανικού Javier Buceta, το νέο σχήμα δεν έχει περιγραφεί ποτέ στην επιστημονική βιβλιογραφία, και τώρα η ομάδα καλείται να δώσει όνομα σ’ αυτό, κάτι απολύτως ασυνήθιστο.

Τελικά, οι ερευνητές ονόμασαν τη νέα τους ανακάλυψη «scutoid», εξαιτίας της ομοιότητάς του με το οπίσθιο τμήμα του θώρακα μερικών εντόμων, το οποίο ονομάζεται "scutellum".

Όσο για τον λόγο ύπαρξης του scutoid στο εσωτερικό του δέρματος, η ομάδα λέει ότι δίνει τη δυνατότητα για ενεργειακά πιο αποδοτικό σχήμα καθώς τα επιθηλιακά κύτταρα κάμπτονται.

Nature Communications