Νέα έρευνα του Oklahoma Medical Research Foundation, έδειξε ότι η διατροφή που κάνει κάποιος που πάσχει από πόνο στα γόνατα μπορεί να ευθύνεται για αυτό.

Σε έρευνα με επικεφαλής τον Tim Griffin, επιστήμονες ανακάλυψαν ότι η σύνθεση  των υδατανθράκων σε μια διατροφή αύξανε τον κίνδυνο οστεοαρθρίτιδας σε πειραματόζωα-ακόμα και όταν αυτά δεν διέφεραν σε βάρος.

Ο Griffin δήλωσε ότι γνωρίζουμε ότι το αυξημένο σωματικό λίπος ενισχύει τον κίνδυνο αλλά μέχρι  τώρα δεν είχαμε εκτιμήσει πολύ πώς επηρεάζει τον κίνδυνο για τη νόσο η διατροφή.

Τα ευρήματα δίνουν νέα στοιχεία ότι μπορεί να υπάρχει σημαντική διατροφική επίδραση σε σχέση με αυξημένο κίνδυνο οστεοαρθρίτιδας ακόμα και όταν δεν υπάρχει παχυσαρκία, η οποία είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την εμφάνιση της νόσου στις αρθρώσεις του γονάτου.

Οι ερευνητές χορήγησαν σε ποντικούς διαφορετικές διατροφές υψηλές σε λιπαρά. Ωστόσο με τον καιρό παρατήρησαν ότι η σύνθεση υδατανθράκων στα τρωκτικά με διατροφή χαμηλή σε λιπαρά ήταν αρκετή για να αλλάξει τις πιθανότητες εμφάνισης οστεοαρθρίτιδας.

Κύριοι ύποπτοι οι φυτικές ίνες και η ζάχαρη.

Η ομάδα ανακάλυψε ότι με την αλλαγή της ποσότητας σουκρόζης και φυτικών ινών στη διατροφή άλλαζε και η παθολογία της οστεοαρθρίτιδας στα τρωκτικά. Η διατροφή με υψηλά επίπεδα σουκρόζης αύξανε τα σημάδια φλεγμονής στις αρθρώσεις, ενώ η διατροφή με ίνες άλλαζε τα γονίδια χόνδρου και τις οδούς αντίδρασης στο κυτταρικό στρες.