H διεύρυνση του δικτύου της Pharma PLUS που σήμερα περιλαμβάνει 90 συνεργαζόμενα φαρμακεία με επιπλέον 15-20 νέα σημεία πώλησης ετησίως, αποτελεί στρατηγικό στόχο του ομίλου Lavipharm, δήλωσε στο Ιatronet o γενικός διευθυντής τηςPharma Plus κ. Στέλιος Μουσαμάς. Ο ίδιος, μας μίλησε για τη μετεξέλιξη του φαρμακείου, το μέλλον του οποίου θα κριθεί σε μεγάλο ποσοστό από την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών, αλλά και για το e-pharmacy και τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από κάποιους, οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση με το επάγγελμα του φαρμακοποιού.

Ποιο είναι το πλάνο ανάπτυξης του δικτύου Pharma PLUS (όσον αφορά τον αριθμό των καταστημάτων);

Κύριος στόχος του δικτύου Pharma PLUS είναι η ανάπτυξη των ήδη συνεργαζόμενων φαρμακείων μέσα από καινοτόμες ενέργειες, που έχουν ως αποτέλεσμα την ισχυροποίηση και εδραίωσή του ως υπ’ αριθμόν 1 επιλογή του σύγχρονου καταναλωτή προϊόντων υγείας, ευεξίας και ομορφιάς στην Ελλάδα. Σήμερα, απαρτίζεται από 90 συνεργαζόμενα φαρμακεία, όλα στις μεγαλύτερες πόλεις και σε προσεκτικά επιλεγμένα σημεία, που αναπτύσσονται ετησίως με ρυθμούς πολύ υψηλότερους από την υπόλοιπη αγορά. Σημασία λοιπόν δεν έχει τόσο ο αριθμός, όσο η ανάπτυξη και η απόδοση κάθε συνεργαζόμενου φαρμακείου ξεχωριστά, αλλά και συνολικά. Έχοντας διευκρινίσει το παραπάνω, και για να απαντήσω στην ερώτησή σας, στο στρατηγικό μας πλάνο έχουμε συμπεριλάβει 15-20 νέα φαρμακεία ετησίως, χωρίς όμως να είναι απόλυτο, καθώς όπως σας ανέφερα, υπάρχουν πολλοί άλλοι παράγοντες που καθορίζουν την ανάπτυξη του δικτύου Pharma PLUS. 

Με τον ανταγωνισμό να οξύνεται όλο και πιο πολύ, ποιες υπηρεσίες πρέπει να προσφέρει ένα φαρμακείο, έτσι ώστε να έχει συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των άλλων δυνάμεων;

Ένα φαρμακείο πρέπει να στοχεύει στην προσέλκυση πιστών πελατών, μέσα από την άψογη εξυπηρέτηση, την ενημέρωση και τις φιλικές, αλλά πάντα επιστημονικές συμβουλές, από τον φαρμακοποιό - επιχειρηματία. Ο σύγχρονος χώρος, η μεγάλη ποικιλία προϊόντων και ο ανθρώπινος παράγοντας – από τον φαρμακοποιό μέχρι τον υπάλληλο του φαρμακείου – αποτελούν πόλο έλξης πελατών, που το συμπεριλαμβάνουν στις αγοραστικές τους συνήθειες.

Εμείς στη Pharma PLUS, φροντίζουμε επιπρόσθετα να προσφέρουμε στον καταναλωτή φαρμακείου υπηρεσίες, όπως:

  • Εξειδικευμένο άτομο/άτομα στα καλλυντικά προϊόντα, υπηρεσίες καμπίνας περιποίησης, μηχάνημα δερμοανάλυσης προσώπου, κ.α..
  • Εξειδικευμένο άτομο/ άτομα στο τμήμα διατροφής, με ποικιλία στα συμπληρώματα διατροφής και ειδικά συμπληρώματα για κάθε πάθηση. Παροχή συμβουλών διατροφής, αλλά και σχετικών ενημερωτικών φυλλαδίων.
  • Αναλυτικά φυλλάδια και περιοδικά, σε ειδικούς χώρους που να δίνουν συμβουλές ανάλογα με το θέμα υγείας που απασχολεί τον πελάτη.
  • Αποστολή των προϊόντων στο σπίτι.
  • Αποστολή μηνυμάτων ενημέρωσης και προώθησης νέων προϊόντων και προσφορών

Μετοχικά στο δίκτυο φαρμακείων PHARMA PLUS μετέχουν και φαρμακοποιοί;

Ναι, εδώ και 2 χρόνια στην εταιρία μας έχουμε 34 μετόχους, ενισχύοντας έτσι τους δεσμούς μεταξύ φαρμακοποιών και διοίκησης, μοιραζόμενοι το ίδιο όραμα και στόχους.

Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα περιθώρια για την αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων;

Το ηλεκτρονικό εμπόριο εξελίσσεται ραγδαία σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών και είναι επόμενο να αναπτυχθεί περαιτέρω και στην αγορά του φαρμακείου. Ήδη παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη και αναμένουμε ακόμα μεγαλύτερη. Βέβαια, εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι ο καταναλωτής ενός ηλεκτρονικού φαρμακείου – λόγω της φύσης των προϊόντων που άπτονται της υγείας και υγιεινής του, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός στην επιλογή του. Παράλληλα, πιστεύω ότι και το νομοθετικό πλαίσιο για την ίδρυση ενός ηλεκτρονικού φαρμακείου θα πρέπει να είναι αυστηρότερο, για να αποφεύγονται τυχόν προβλήματα που δημιουργούνται από κάποιους, οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση με το επάγγελμα του φαρμακοποιού.

Τέλος, ποια είναι η γνώμη σας για την ελεύθερη πτώση στις τιμές των γενοσήμων που πλήττει καίρια το ελληνικό φάρμακο;
Αυτό είναι ένα μεγάλο ζήτημα η λύση του οποίου είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων. Το σίγουρο είναι ότι πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι στην υγεία να συμβάλλουν με τη γνώση τους στη δημιουργία ενός αξιόπιστου συστήματος, το οποίο θα καλύπτει τις ανάγκες και παράλληλα θα προστατεύει τον ασθενή, τον γιατρό, τον φαρμακοποιό, τον φαρμακαποθηκάριο, αλλά και την φαρμακοβιομηχανία, ενώ παράλληλα θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της οικονομίας. Η ελληνική αγορά φαρμάκου – όπως και όλοι οι τομείς – έχει ανάγκη από σταθερότητα και από ένα ρυθμιστικό πλαίσιο που θα εφαρμόζεται, χωρίς διαρκείς αναταράξεις, νέα δελτία τιμών, επιβολή clawbacks και rebates. Μια σύγχρονη κοινωνία, πόσο μάλλον όταν ανήκει στην Ευρωπαϊκή οικογένεια, έχει χρέος να προσφέρει τη δυνατότητα περίθαλψης – νοσοκομειακής και φαρμακευτικής - σε όλους τους πολίτες, ενώ παράλληλα η πολιτεία έχει καθήκον να αναζητήσει τρόπους να βοηθήσει και να ενισχύσει τις ελληνικές επιχειρήσεις που συμβάλλουν στο ΑΕΠ, στην απασχόληση, στις εξαγωγές και στην ανάπτυξη της χώρας.

Δέσποινα Καραγιαννοπούλου