Τρίτη, 04 Δεκεμβρίου 2012, 18:46Άνδρας, 3 χρονών, 12 κιλά, 90 ύψος
Ιστορικό
έχω δύο εγγόνια δίδυμα 28 μηνών, ένα αγοράκι και ενα κοριτσάκι. Μέχρι τώρα λένε λίγες λέξεις όπως γιαγιά και θεία. Το αγοράκι τώρα τελευταία λέει περισσότερες λέξεις όπως λουλούδι. Το κοριτσάκι δυσκολεύεται περισσότερο. Τα παιδιά έχουν κάνει εξετάσεις ακοής κτλ και ήταν φυσιολογικές
Ερώτηση
Ήθελα να ρωτήσω αν σε αυτό παίζει ρόλο το ότι είναι δίδυμα και τι μπορεί να βοηθήσει στην κατάσταση τους. Υπάρχει λόγος ανησυχίας?
Τρίτη, 04 Δεκεμβρίου 2012, 18:46
Bιβλιογραφικά αναφέρονται δυσκολίες στα δίδυμα στην εξέλιξη του λόγου τους. Επηρεάζονται πολύ στο ότι παιρνούν πολλές ώρες μαζί και έχουν βρει ένα δικό τους κωδικα επικοινωνίας. Καλό θα ήταν οι γονείς να ασχολούνται ΚΑΙ ξεχωριστά με κάθε παιδί. Η ένταξη τους σε παιδικό σταθμό θα βοηθούσε πολύ, έστω και λίγες ώρες την ημέρα, αλλά σε διαφορετικά τμήματα, ή παρέες(κύκλους), ώστε το κάθε παιδί να γίνει αυτόνομο. Δωστε ιδιαίτερη προσοχή στο παιδί που θεωρείται ότι είναι πίσω την ομιλία του να μην επισκιάζεται απο το αδελφάκι του. Στην συγκεκριμένη ηλικία θα έπρεπε ήδη να κάνουν μικρές φράσεις. Στην ηλικία των 2 ετών, το παιδί σας πρέπει να … δείχνει μεγαλύτερη προσοχή στις λέξεις και όχι μόνο σε φθόγγους, καταλαβαίνει απλές ερωτήσεις και εντολές, αναγνωρίζει τα μέρη του σώματός του , χρησιμοποιεί λέξεις που περιγράφουν πράγματα, πρόσωπα και καταστάσεις, με το δικό του τρόπο ομιλίας κάνει ‘συζητήσεις’ με τον εαυτό του και τις κούκλες ρωτάει ‘τι είναι αυτό’, ‘τι είναι εκείνο’ και ‘που είναι το … μου’ σχηματίζει προτάσεις 2-3 λέξεων αναφέρετε στον εαυτό του με το όνομά του ονομάζει εικόνες χρησιμοποιεί αρνητικές φράσεις δυο λέξεων όπως π.χ. ‘δεν πάω’, ‘όχι σωστό’, ‘δεν θέλω’ χρησιμοποιεί λέξεις στον πληθυντικό αριθμό π.χ. παιδιά-βιβλία έχει ένα λεξιλόγιο 150-200 περίπου λέξεις χτίζει ένα πύργο με 8 κύβους ζητάει φαγητό, νερό ή να πάει στην τουαλέτα ακούει τις ιστορίες που έχουν εικόνες διατηρεί την προσοχή του σε μια δραστηριότητα για 6-7 λεπτά