Είσοδος Μελών

Τελευταία Ενημέρωση: Σάββατο, 31 Ιουλίου 2010
Υγεία Διατροφή Ομορφιά Φυσική Κατάσταση Σεξ & Ζωή Ναρκωτικά - Αλκοόλ Τέρψη & Ζωή Ιατρικό Φόρουμ Εργαλεία & Quiz Κτηνιατρική Ειδήσεις - Νέα Πληροφορίες για Ιατρούς - http://doctors.iatronet.gr
Ακολουθήστε το iatronet.gr στο twitterΑκολουθήστε το iatronet.gr στο facebook
Προβολή

Μετρητές
υγείας - ευεξίας

Προβολή
21o Πανελλήνιο Συνέδριο Νοσηλευτών Χειρουργείου
Προβολή

Αρχική ΣελίδαΕιδήσεις - ΝέαΕπιστήμη & Ζωή

Η μεγάλη κατανάλωση αλατιού επικίνδυνη για καρδιαγγειακά και εγκεφαλικά

Ημερομηνία δημοσίευσης: 26 Νοεμβρίου 2009

Προβολή

Υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ της κατανάλωσης μεγάλης ποσότητας αλατιού και του αυξημένου κινδύνου εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου και καρδιαγγειακών νόσων, σύμφωνα με νέα ανασκόπηση.

Είναι γνωστό πως η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων αλατιού αυξάνει τον κίνδυνο υπέρτασης, αλλά λιγότερο σαφής είναι η άμεση σχέση μεταξύ της κατανάλωσης αλατιού και της καρδιοπάθειας. Ευρωπαίοι ερευνητές, όπως γράφουν στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού ‘British Medical Journal’, ανέλυσαν 13 έρευνες σχετικά με τη σχέση αλατιού, καρδιαγγειακών νόσων και εγκεφαλικών επεισοδίων.

Στην έρευνα έλαβαν μέρος περισσότεροι από 170.000 άνθρωποι , σε 6 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, της Σκοτίας και της Ιαπωνίας, οι οποίοι παρακολουθήθηκαν από 3,5 έως 19 χρόνια. Στο διάστημα αυτό σημειώθηκαν σχεδόν 11.000 περιστατικά αγγειακών νόσων.

Η έρευνα υποδεικνύει ότι η μείωση της ημερήσιας πρόσληψης αλατιού κατά 5 γρ. κατά μέσον όρο (περίπου ένα κουταλάκι του γλυκού) ενδεχομένως μπορεί να μειώσει τα περιστατικά εγκεφαλικών επεισοδίων κατά 23% και των καρδιαγγειακών νόσων κατά 17%. Όπως καταλήγουν οι ερευνητές, τα ευρήματα στηρίζουν το ρόλο της σημαντικής μείωσης της πρόσληψης αλατιού από τον πληθυσμό, στην πρόληψη των καρδιαγγειακών νόσων.

Ο Π.Ο.Υ συνιστά την κατανάλωση 5 γρ. αλατιού την ημέρα. Ωστόσο, οι περισσότεροι ενήλικες στη Δύση συνήθως καταναλώνουν περισσότερα από 10 γρ. ημερησίως.

Τα κατεργασμένα τρόφιμα, οι κονσέρβες και το γρήγορο φαγητό τείνουν να περιέχουν υψηλή ποσότητα αλατιού.

Πηγές: ‘British Medical Journal’.

Σύνδεσμοι διαφημιζομένων

Ιατρικό Φόρουμ - Οι ειδικοί απαντούν στα ερωτήματά σας
Προβολή
  • Οξειδωτικό στρες και διατροφή
    Το σώμα σας καθώς αναπνέετε, αντιδρά συνεχώς στο οξυγόνο και έτσι τα κύτταρά σας παράγουν ενέργεια. Συνέπεια αυτής της αντίδρασης είναι η παραγωγή πολύ αντιδραστικών μορίων, γνωστά ως ελεύθερες ρίζες.
  • Ποιες τροφές προστατεύουν από τον καρκίνο
    Σύμφωνα με υπολογισμούς του διεθνούς ινστιτούτου κατά του καρκίνου (NCI) 1 στους 3 θανάτους που προκαλούνται από καρκίνο είναι άμεσα συσχετιζόμενοι με τη διατροφή.
  • Το κάρυ σύμμαχος κατά του καρκίνου
    Σύνολο μελετών που διεξήχθησαν στην Ιρλανδία και στην Πολωνία τα τελευταία χρόνια οδήγησαν στην επιβεβαίωση της υπόθεσης ότι η κουρκουμίνη, το πιο διαδεδομένο συστατικό του κάρυ, που του δίνει το χαρακτηριστικό κίτρινο χρώμα έχει αντικαρκινικές ιδιότητες.
  • Η παχυσαρκία παράγοντας κινδύνου για εμφάνιση ίωσης
    Η παχυσαρκία μπορεί να περιορίζει τη δυνατότητα του ανθρωπίνου σώματος να αναπτύξει ανοσία στους ιούς influenza, ειδικότερα στις δευτερεύουσες λοιμώξεις, εμποδίζοντας το ανοσολογικό σύστημα να θυμάται πώς αντιμετώπισε την πρώτη λοίμωξη, σύμφωνα με μελέτη του πανεπιστημίου της North Carolina.
  • Χοληστερόλη στα παιδιά
    Tα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης στα παιδιά αποτελούν ένα σημαντικό παράγοντα που συμμετέχει στην πρόκληση καρδιαγγειακών παθήσεων και εγκεφαλικού επεισοδίου.