Το ξεκίνημα της ημέρας με ένα αυγό, μπορεί ενδεχομένως να βοηθά στη μείωση της όρεξης, σε σχέση με τα δημητριακά, υποδεικνύει νέα έρευνα.

Σε μικρή έρευνα, άνθρωποι που κατανάλωναν αυγά στο πρωινό τους χρειάστηκαν περισσότερο χρόνο να αρχίσουν να πεινάνε σε σχέση με όσους κατανάλωσαν ένα μπολ δημητριακά.

Επιστήμονες υποπτεύονται ότι η πρωτεΐνη των αυγών μπορεί ενδεχομένως να είναι καλύτερη στο να οδηγεί σε κορεσμό για μακρύτερο χρονικό διάστημα σε σύγκριση με τις πρωτεΐνες του σιταριού.

Για ανθρώπους που ελπίζουν να χάσουν λίγα κιλά, η αλλαγή του είδους της πρωτεΐνης στη διατροφή, παρά η ποσότητά της είναι μια ιδέα που οι ερευνητές πιστεύουν ότι αξίζει περισσότερη έρευνα ως στρατηγική απώλειας βάρους.

Ο ερευνητής Nikhil Dhurandhar, του Pennington Biomedical Research Center στο Baton Rouge, δηλώνει ότι η έρευνα δείχνει ότι οι διατροφές με υψηλότερες πρωτεΐνες μπορεί ενδεχομένως να ενισχύουν τον κορεσμό, οδηγώντας σε καλύτερη υπακοή και επιτυχία στη δίαιτα.

Ένα μεγάλο αυγό έχει περίπου 70 θερμίδες και περιέχει περίπου 6 γραμμάτια πρωτεΐνης, 5 λιπαρών και 186 χοληστερίνης.

Η έρευνα παρουσιάζεται σε συνέδριο του European Congress on Obesity στη Λυών.

Ερευνητές παρακολούθησαν 20 υπέρβαρους ή παχύσαρκους ανθρώπους και τους χορήγησαν είτε πρωινό με αυγά είτε με κρύα δημητριακά για μια εβδομάδα. Αν και τα πρωινά πρόσφεραν διαφορετικές τροφές πρωτεΐνης ήταν ταιριαστά όσον αφορά τις θερμίδες, τους υδατάνθρακες, τις πρωτεΐνες και τα λιπαρά.

Δεν είναι σαφές πώς προετοιμάστηκαν τα αυγά, πόσα σερβιρίστηκαν ή ποιες άλλες τροφές περιλήφθησαν στο πρωινό.

Την πρώτη και την τελευταία ημέρα της εβδομάδας που διήρκεσε η εξέταση οι συμμετέχοντες έφαγαν από μπουφέ για μεσημεριανό γεύμα. Οι ερευνητές μέτρησαν πόσο πεινασμένοι ή χορτάτοι ένιωθαν πριν και μετά το πρωινό και το μεσημεριανό και κατέγραψαν πόσες θερμίδες κατανάλωσαν στο μπουφέ.

Έλαβαν δείγματα αίματος για να καθορίσουν τα επίπεδα των ορμονών γρελίνης και PYY3-36.

Στη συνέχεια οι συμμετέχοντες είχαν διάλειμμα 2 εβδομάδων από την έρευνα, που ακολουθήθηκε από δεύτερη εβδομάδα εξέτασης, κατά την οποία έλαβαν την άλλη τροφή που δεν είχαν λάβει την πρώτη εβδομάδα.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι άνθρωποι που κατανάλωναν αυγά στο πρωινό αισθάνονταν περισσότερο κορεσμό πριν το μεσημεριανό γεύμα και επίσης κατανάλωσαν λιγότερη τροφή από το μπουφέ σε σύγκριση με την άλλη ομάδα. Όσοι κατανάλωναν αυγά επίσης είχαν χαμηλότερα επίπεδα γρελίνης και υψηλότερα επίπεδα PYY3-36 κατά τη διάρκεια 3 ωρών μεταξύ πρωινού και μεσημεριανού.

Αυτό υποδεικνύει ότι αισθάνονταν λιγότερη πείνα και μεγαλύτερη ικανοποίηση μεταξύ των γευμάτων.

Τα ευρήματα θα πρέπει να θεωρηθούν προκαταρκτικά καθώς δεν έχουν ακόμα δημοσιευτεί σε ιατρικό περιοδικό.