Είσοδος Μελών

Τελευταία Ενημέρωση: Σάββατο, 31 Ιουλίου 2010
Υγεία Διατροφή Ομορφιά Φυσική Κατάσταση Σεξ & Ζωή Ναρκωτικά - Αλκοόλ Τέρψη & Ζωή Ιατρικό Φόρουμ Εργαλεία & Quiz Κτηνιατρική Ειδήσεις - Νέα Πληροφορίες για Ιατρούς - http://doctors.iatronet.gr
Ακολουθήστε το iatronet.gr στο twitterΑκολουθήστε το iatronet.gr στο facebook
Προβολή

Μετρητές
υγείας - ευεξίας

Προβολή
21o Πανελλήνιο Συνέδριο Νοσηλευτών Χειρουργείου
Προβολή

Αρχική ΣελίδαΕιδήσεις - ΝέαΕπιστήμη & Ζωή

Το κόκκινο κρέας ενοχοποιείται και για καρκίνο στα νεφρά

Ημερομηνία δημοσίευσης: 23 Απριλίου 2009

Προβολή

Η κατανάλωση κόκκινου κρέατος μπορεί ενδεχομένως να αυξήσει τον κίνδυνο ενός ανθρώπου να εμφανίσει τον πιο συνήθη τύπο καρκίνου στα νεφρά, ενώ η κατανάλωση λαχανικών μπορεί ενδεχομένως να παράσχει προστατευτική επίδραση, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Journal of the American Dietetic Association’.

Ο επικεφαλής της έρευνας, Dr. Nabih R. Asal, του Πανεπιστημίου της Φλώριδα στο Gainesville, ανακάλυψε ότι οι άνθρωποι που κατανάλωναν μεγάλες ποσότητες άσπρου ψωμιού και πατάτας αντιμετώπιζαν μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν τη νόσο σε σχέση με ανθρώπους που κατανάλωναν τέτοιες τροφές λιγότερο συχνά. Η σχέση φάνηκε ιδιαίτερα δυνατή στις γυναίκες.

Η ερευνήτρια Suzanne Dolwick Grieb δήλωσε ότι πιθανόν αυτές οι τροφές μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο καρκίνου λόγω του υψηλού γλυκαιμικού δείκτη. Ο γλυκαιμικός δείκτης δείχνει πόσο γρήγορα αυξάνει η γλυκόζη στο αίμα μετά την κατανάλωση κάποιας τροφής. Παράγοντες κινδύνου για καρκίνο των νεφρών είναι η παχυσαρκία και το κάπνισμα.

Μέχρι σήμερα οι έρευνες σχετικά με τη διατροφή και το καρκίνωμα νεφρικών κυττάρων δεν είχαν καταληκτικά αποτελέσματα. Η ομάδα εξέτασε αν ορισμένες τροφές μπορεί να επηρεάσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου των νεφρών συγκρίνοντας 335 ανθρώπους με καρκίνωμα με 337 υγιείς, οι οποίοι ανέφεραν πόσο συχνά κατανάλωναν ποικιλία διαφορετικών τροφών.

Ενώ η κατανάλωση σπανακιού και άλλων πράσινων λαχανικών όπως και ντομάτας μείωνε τον κίνδυνο καρκίνου σε όλους τους συμμετέχοντες, ειδικά στους άντρες, οι πατάτες-τηγανητές και μη-τον αύξαναν, κυρίως στις γυναίκες.

Το λευκό ψωμί επίσης αύξανε τον κίνδυνο καρκίνου στους συμμετέχοντες, με τη στενότερη σχέση να φαίνεται στις γυναίκες. Όσοι έτρωγαν άσπρο ψωμί 5 ή περισσότερες φορές την εβδομάδα είχαν τριπλάσιες πιθανότητες να εμφανίσουν καρκίνωμα νεφρικών κυττάρων σε σχέση με γυναίκες που κατανάλωναν λευκό ψωμί λιγότερο από μια φορά την εβδομάδα.

Οι ερευνητές δεν παρατήρησαν σχέση μεταξύ της κατανάλωσης φρούτων και γαλακτοκομικών προϊόντων και του καρκινώματος νεφρικών κυττάρων. Η κατανάλωση κόκκινου κρέατος και στα δυο φύλα, 5 ή περισσότερες φορές την εβδομάδα, οδηγούσε σε περισσότερες από τετραπλάσιες πιθανότητες εμφάνισης της νόσου σε σχέση με ανθρώπους που κατανάλωναν κόκκινο κρέας λιγότερο από μια φορά την εβδομάδα.

Πηγές: ‘Journal of the American Dietetic Association’.

Σύνδεσμοι διαφημιζομένων

Ιατρικό Φόρουμ - Οι ειδικοί απαντούν στα ερωτήματά σας
Προβολή
  • Οξειδωτικό στρες και διατροφή
    Το σώμα σας καθώς αναπνέετε, αντιδρά συνεχώς στο οξυγόνο και έτσι τα κύτταρά σας παράγουν ενέργεια. Συνέπεια αυτής της αντίδρασης είναι η παραγωγή πολύ αντιδραστικών μορίων, γνωστά ως ελεύθερες ρίζες.
  • Ποιες τροφές προστατεύουν από τον καρκίνο
    Σύμφωνα με υπολογισμούς του διεθνούς ινστιτούτου κατά του καρκίνου (NCI) 1 στους 3 θανάτους που προκαλούνται από καρκίνο είναι άμεσα συσχετιζόμενοι με τη διατροφή.
  • Το κάρυ σύμμαχος κατά του καρκίνου
    Σύνολο μελετών που διεξήχθησαν στην Ιρλανδία και στην Πολωνία τα τελευταία χρόνια οδήγησαν στην επιβεβαίωση της υπόθεσης ότι η κουρκουμίνη, το πιο διαδεδομένο συστατικό του κάρυ, που του δίνει το χαρακτηριστικό κίτρινο χρώμα έχει αντικαρκινικές ιδιότητες.
  • Η παχυσαρκία παράγοντας κινδύνου για εμφάνιση ίωσης
    Η παχυσαρκία μπορεί να περιορίζει τη δυνατότητα του ανθρωπίνου σώματος να αναπτύξει ανοσία στους ιούς influenza, ειδικότερα στις δευτερεύουσες λοιμώξεις, εμποδίζοντας το ανοσολογικό σύστημα να θυμάται πώς αντιμετώπισε την πρώτη λοίμωξη, σύμφωνα με μελέτη του πανεπιστημίου της North Carolina.
  • Χοληστερόλη στα παιδιά
    Tα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης στα παιδιά αποτελούν ένα σημαντικό παράγοντα που συμμετέχει στην πρόκληση καρδιαγγειακών παθήσεων και εγκεφαλικού επεισοδίου.