Είσοδος Μελών

Τελευταία Ενημέρωση: Σάββατο, 31 Ιουλίου 2010
Υγεία Διατροφή Ομορφιά Φυσική Κατάσταση Σεξ & Ζωή Ναρκωτικά - Αλκοόλ Τέρψη & Ζωή Ιατρικό Φόρουμ Εργαλεία & Quiz Κτηνιατρική Ειδήσεις - Νέα Πληροφορίες για Ιατρούς - http://doctors.iatronet.gr
Ακολουθήστε το iatronet.gr στο twitterΑκολουθήστε το iatronet.gr στο facebook
Προβολή

Μετρητές
υγείας - ευεξίας

Προβολή
21o Πανελλήνιο Συνέδριο Νοσηλευτών Χειρουργείου
Προβολή

Αρχική ΣελίδαΕιδήσεις - ΝέαΕπιστήμη & Ζωή

Μεσογειακή διατροφή και άσκηση αποτελούν 'ασπίδα' κατά του Alzheimer

Ημερομηνία δημοσίευσης: 12 Αυγούστου 2009

Προβολή

Η Μεσογειακή διατροφή και η άσκηση μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου Alzheimer, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Journal of the American Medical Association’.

Η υιοθέτηση και των δυο υγιεινών συνηθειών αποτελεί πλεονέκτημα δήλωσε ο ερευνητής Δρ. Νικόλας Σκαρμέας του Πανεπιστημίου Columbia στη Νέα Υόρκη. Δήλωσε πως υπάρχουν ενδείξεις οτι η υγιεινή διατροφή, μεσογειακού τύπου, μπορεί ενδεχομένως να προστατεύει από τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου Alzheimer.

Στην τρέχουσα έρευνα ήθελε να διαπιστώσει αν υπήρχε ανεξάρτητη επίδραση της φυσικής δραστηριότητας και της διατροφής. Ο Σκαρμέας και η ομάδα του εξέτασε 1.880 άντρες και γυναίκες που ζούσαν στη Νέα Υόρκη, ηλικίας 77 ετών κατά μέσον όρο και με τεστ αξιολογούσαν κάθε 1,5 χρόνο από το 1992 έως το 2006 πόσο πιστά ακολουθούσαν τη μεσογειακή διατροφή ενώ κατέγραφαν και την εβδομαδιαία συμμετοχή τους σε φυσική δραστηριότητα. Όσοι ανήκαν στην υψηλότερη ομάδα είχαν 1,3 ώρες έντονης φυσικής δραστηριότητας κατά μέσον όρο ή 2,4 ώρες μέτριας φυσικής δραστηριότητας την εβδομάδα.

Η ομάδα παρακολούθησε τους ηλικιωμένους για 5,4 χρόνια κατά μέσον όρο και ανακάλυψε ότι 282 από αυτούς εμφάνισαν τη νόσο Alzheimer.

Φάνηκε να υπάρχει σχέση μεταξύ της υγιεινής διατροφής και της φυσικής δραστηριότητας και του μειωμένου κινδύνου για εμφάνιση Alzheimer, δήλωσε ο ερευνητής.

Όσοι έτρωγαν σωστά και ασκούνταν είχαν 60% μείωση του κινδύνου εμφάνισης Alzheimer σε σχέση με αυτούς που δεν ακολουθούσαν κάποια από τις δυο υγιεινές συνήθειες.

Δεν είναι γνωστό ποια ακριβώς συστατικά της μεσογειακής διατροφής ωφελούν. Μπορεί να είναι μεμονωμένα ή ο συνδυασμός τους, αναφέρει ο ερευνητής. Σε άλλη έρευνα που δημοσιεύτηκε νωρίτερα φέτος ο Σκαρμέας ανακάλυψε ότι όσοι είχαν υιοθετήσει τη Μεσογειακή διατροφή εμφάνιζαν χαμηλότερο κίνδυνο για νοητική εξασθένηση και σε περίπτωση που ήδη είχαν παρουσιάσει νοητική εξασθένηση είχαν μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης Alzheimer.

Σε δεύτερη έρευνα που δημοσιεύεται στο ίδιο περιοδικό, ερευνητές εξέτασαν 1.410 Γάλλους ενήλικες και παρατήρησαν ότι η υιοθέτηση μεσογειακής διατροφής συνδέεται με χαμηλότερη έκπτωση ικανοτήτων σε ένα νοητικό τεστ αλλά όχι σε άλλα. Δεν παρατήρησαν η υιοθέτηση σε μεγάλο βαθμό της φιλικής διατροφής προς την καρδιά να συνδέεται με τον κίνδυνο άνοιας.

Σε σχόλιό του, ο Dr. David Knopman, της Mayo Clinic, αναφέρει ότι η υγιεινή διατροφή μπορεί ενδεχομένως να βοηθά στην αποφυγή του αλλά δεν φαίνεται να αρκεί μόνο αυτή.

Ο Dr. Greg Cole θεωρεί πως η παρέμβαση με διατροφή και άσκηση που οδηγεί σε 60% μείωση του κινδύνου εμφάνισης της νόσου είναι σημαντική. Ωστόσο, σημειώνει ότι η έρευνα εστιάζει σε υγιείς ανθρώπους και δηλώνει ότι δεν σημαίνει πως όποιος έχει εμφανίσει τη νόσο θα θεραπευτεί τρώγοντας ελιές.

Πηγές: ‘Journal of the American Medical Association’.

Σύνδεσμοι διαφημιζομένων

Ιατρικό Φόρουμ - Οι ειδικοί απαντούν στα ερωτήματά σας
Προβολή
  • Γνωστική αποκατάσταση μετά από εγκεφαλικά επεισόδια
    Οι παθήσεις του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος αναμφισβήτητα έχουν πολλαπλά αίτια και διαγνωστική και κλινική πορεία με αποτέλεσμα να διαχωρίζονται σε κατηγορίες.
  • Οξειδωτικό στρες και διατροφή
    Το σώμα σας καθώς αναπνέετε, αντιδρά συνεχώς στο οξυγόνο και έτσι τα κύτταρά σας παράγουν ενέργεια. Συνέπεια αυτής της αντίδρασης είναι η παραγωγή πολύ αντιδραστικών μορίων, γνωστά ως ελεύθερες ρίζες.
  • Ποιες τροφές προστατεύουν από τον καρκίνο
    Σύμφωνα με υπολογισμούς του διεθνούς ινστιτούτου κατά του καρκίνου (NCI) 1 στους 3 θανάτους που προκαλούνται από καρκίνο είναι άμεσα συσχετιζόμενοι με τη διατροφή.
  • Το κάρυ σύμμαχος κατά του καρκίνου
    Σύνολο μελετών που διεξήχθησαν στην Ιρλανδία και στην Πολωνία τα τελευταία χρόνια οδήγησαν στην επιβεβαίωση της υπόθεσης ότι η κουρκουμίνη, το πιο διαδεδομένο συστατικό του κάρυ, που του δίνει το χαρακτηριστικό κίτρινο χρώμα έχει αντικαρκινικές ιδιότητες.
  • Η παχυσαρκία παράγοντας κινδύνου για εμφάνιση ίωσης
    Η παχυσαρκία μπορεί να περιορίζει τη δυνατότητα του ανθρωπίνου σώματος να αναπτύξει ανοσία στους ιούς influenza, ειδικότερα στις δευτερεύουσες λοιμώξεις, εμποδίζοντας το ανοσολογικό σύστημα να θυμάται πώς αντιμετώπισε την πρώτη λοίμωξη, σύμφωνα με μελέτη του πανεπιστημίου της North Carolina.