Αν θελήσουμε να αναλύσουμε το ανδρικό σεξουαλικό πρόβλημα, βλέπουμε την εμπέδωση του σεξουαλικού ρόλου και τον τρόπο που ένας άνδρας θέλει και μπορεί να λειτουργήσει σεξουαλικά στις δύο παραμέτρους: α) τη σεξουαλική του ταυτότητα (εφηβεία, αναγνώριση του σεξουαλικού ‘υπάρχω’), β)τη διεκδίκηση και την αναζήτηση μέσα από ένα σύντροφο και μιας ερωτικής σχέσης.

Η διαταραχή της στύσης κυμαίνεται σε ποσοστό 25% του ανδρικού πληθυσμού σε φάσμα ηλικίας από τα 20 έως τα 65 χρόνια. Και όσο κι αν τρομάζει, είναι γεγονός ότι ένας στους τέσσερις Έλληνες (πρόσφατη έρευνα στον πληθυσμό της Αθήνας) παρουσιάζει, κατά τη διάρκεια της σεξουαλικής του ζωής, πρόβλημα στη στύση, που στο μεγαλύτερο ποσοστό συνοδεύεται και από το φαινόμενο της πρόωρης εκσπερμάτισης.

Από την ηλικία των 20 χρόνων και μετά θα λέγαμε ότι η στύση είναι το βασικό ‘εργαλείο’, που μαζί με το πέος αποτελούν τη μαγική εικόνα του κυρίαρχου ρόλου της καταξίωσης και της επιβεβαίωσής του. Ο άνδρας από αυτή την ηλικία και μετά φτιάχνει σχέσεις, κυνηγάει και παίζει ερωτικά, νιώθει ότι η σεξουαλική του εικόνα τού δίνει την ανάλογη ικανότητα αλλά και το πιστεύω ότι ‘μετράει’.

Η κοινωνική του αναρρίχηση είναι η συνέχεια της σεξουαλικής του αφύπνισης, για να τον δούμε στα 30 ίσως πιο ώριμο, έτοιμο μέσα στο γάμο ή τη σχέση, διεκδικώντας τη συναισθηματική και σεξουαλική του ικανοποίηση.

Κι ενώ, όπως φαίνεται, αρχίζει να νιώθει δυνατός και ολοκληρωμένος στο κοινωνικό του περιβάλλον, τα σεξουαλικά του ερεθίσματα, η εμφάνισή του, το φλερτ στο γραφείο ή τον κοινωνικό του περίγυρο τον κάνουν να αισθάνεται ότι δεν έχει μπει μέσα στο καβούκι του χώρου που έφτιαξε (σπίτι, οικογένεια κ.λπ.), πιστεύοντας ότι θα μπορούσε να ανατρέψει το κοινωνικό του status μπροστά σε μια έντονη και αιφνίδια αλλαγή του κατεστημένου του.

Ευάλωτη ηλικία

Είναι αλήθεια ότι η δεκαετία των 30 και 40 χρόνων θεωρείται η πιο ευάλωτη ηλικία που μπορεί να αμφισβητηθεί σεξουαλικά και να γλιστρήσει σε κάποιο σεξουαλικό πρόβλημα.

Είναι η δεκαετία που έχει πια δεχθεί την κοινωνική του ταυτότητα. Κολυμπάει μέσα στο άγχος, έχει κουραστεί βέβαια να κυνηγάει, ενώ μέσα από τη μόνιμη σχέση ή το γάμο ζητεί την αλλαγή και την περιπέτεια μιας άλλης ερωτικής γεύσης, χωρίς όμως να θέλει να χωρίσει και να αμφισβητήσει αυτά που έχει αρχίσει να φτιάχνει.

Η γυναίκα και σύντροφός του σίγουρα καλείται να παίξει ένα σημαντικό ρόλο ενίσχυσης και φροντίδας του Νεοέλληνα, δημιουργώντας έτσι μια εικόνα, όπως έχουμε προαναφέρει, όπου η συντροφικότητα και η επικοινωνία θα καθορίσουν τη συνέχεια και την επιβίωση του γάμου.

Αυτή η σύζυγος-σύντροφος αποτελεί και την ουσιαστική σεξουαλική καταξίωση του άνδρα της, που μέσα απ' αυτήν λειτουργεί η ερωτική τους αρμονία.

Είναι πλέον αποδεδειγμένο ότι ο άνδρας που εμφανίζει σεξουαλικό πρόβλημα έχει ‘φάει’ αμφισβήτηση από τη μόνιμη σύντροφό του, για να του δώσει πιθανότατα και τη χαριστική βολή η ερωμένη, στην οποία θα καταφύγει έντρομος μέσα στη μειονεξία του.

Θα μου πείτε ότι πολλές φορές συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Η αμφισβήτηση κάποιας ευκαιριακής γυναίκας που θα κοιμηθεί μαζί του, μπορεί να του δημιουργήσει σεξουαλικό πρόβλημα, που θα περάσει και στο συζυγικό κρεβάτι. Αυτό όμως που θέλω να σας διαβεβαιώσω είναι ότι ο άνδρας που κατά τη γνώμη του πάσχει σεξουαλικά, ενδιαφέρεται περισσότερο να ξεπεράσει το πρόβλημα για τη μόνιμη σύντροφό του.

Αλήθεια, όμως, γιατί η σεξουαλική επαφή σηματοδοτείται και σφραγίζεται τόσο χαρακτηριστικά από τη στυτική ικανότητα του άνδρα; Γιατί ο άνδρας δίνει τόση σημασία στο αν η στύση του θα λειτουργήσει τέλεια, έχοντας έναν ενδόμυχο φόβο μήπως τον προδώσει;

Πολλοί βέβαια θα πουν ότι η στύση είναι το ‘μέσον’ της ερωτικής επαφής μεταξύ των δύο συντρόφων. Ότι είναι η ‘σφραγίδα του καλού εραστή’ και ότι το μήκος του πέους προβάλλει επιβλητικό, ζητώντας την αναγνώριση από την ερωτική σύντροφο.

Και βέβαια, ο μύθος της δικής μας κοινωνίας και όχι μόνο, που ταυτίζει το πέος του άνδρα με την προσωπικότητά του, τον κάνει να πιστεύει ότι η γυναίκα που θα κάνει έρωτα μαζί του βλέπει μόνο αυτό το ‘μαγικό όργανο’, αδιαφορώντας για το ποιος είναι και ξεχνώντας ότι η γυναίκα τον επέλεξε γοητευμένη από το σύνολο των στοιχείων της δικής του προσωπικότητας και όχι ...της προσωπικότητας του πέους του.

Ξεκινώντας την ερωτική επαφή αυτός ο άνδρας ξεχνάει ότι για να λειτουργήσει η στύση του πρέπει -βασική προϋπόθεση- να διεγερθεί από το φάσμα της επιθυμίας για τη γυναίκα που θέλει. Με πιο απλά λόγια, που ισχύουν και για τους δύο συντρόφους, η σεξουαλική επαφή μάς θέλει στο παιχνίδι συγκεντρωμένους, απελευθερωμένους και χαλαρούς, για να λειτουργήσουν οι ερωτικές μας επιθυμίες και εκφράσεις.

Όταν λοιπόν διεγερθεί ο άνδρας, τότε η στύση του, χωρίς να τον ρωτήσει, είναι έτοιμη και ικανή για τη συνέχεια. Δηλαδή, η εισχώρηση του πέους στον κόλπο δεν είναι ο σκοπός της σεξουαλικής πράξης, αλλά η συνέχεια και το τέλος της σεξουαλικής ολοκλήρωσης.

Γιατί δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το ζευγάρι οφείλει να παίζει και να απολαμβάνει ένα παιχνίδι, χωρίς να βιάζεται αμέσως ‘το πέος να μπει μέσα στον κόλπο’.

Γκρεμισμένος

Εάν κάποια φορά ένας άνδρας δεν λειτουργήσει σεξουαλικά, που σημαίνει ότι δεν είναι διεγερμένος και δεν έχει στύση, να μην αγχωθεί και να μη νιώσει γκρεμισμένος και απογοητευμένος και πάνω απ' όλα, να μη νομίσει ότι θα τον απορρίψει η ερωτική του σύντροφος.

Είναι πολύ εύκολο ένας άνδρας να μη λειτουργήσει και να μην έχει τη στύση που θα ήθελε ή θα έπρεπε, έτσι ώστε να μην μπορεί να ολοκληρώσει σεξουαλικά. Καλό θα είναι αμέσως να σταματήσει και να μην επιμείνει να φτιάξει ψεύτικα μια στύση, η οποία δεν θα γίνει όση ώρα κι αν προσπαθήσει, κι έτσι θα νιώσει φόβο, νιώθοντας ρεζιλεμένος και ανίκανος μπροστά στη γυναίκα που 'περιμένει'...

Το μπλοκάρισμα και η αποτυχία θα τον οδηγήσουν στη σκέψη ‘Τι μου συνέβη, μήπως άραγε αυτό μου ξανασυμβεί;’ και από κει και πέρα θ' αρχίσει το κυνήγι της στύσης του...