Είστε κολλημένοι οκτώ ώρες στην οθόνη του υπολογιστή. Κάθεστε άλλες τόσες και ο φρέσκος αέρας είναι κάτι πρωτόγνωρο για εσάς, γιατί πολύ απλά δεν βρίσκετε χρόνο να τον εισπνεύσετε. Πιθανότατα η δουλειά σας βλάπτει σοβαρά την υγεία. Και κάποια στιγμή τα ιατρικά «καμπανάκια» θα αρχίσουν να χτυπούν.

Για να αποφύγετε να βρεθείτε σε δυσάρεστες καταστάσεις, δείτε οκτώ τρόπους που θα σας κάνουν πιο υγιείς, ακόμα και αν δουλεύετε αρκετές ώρες.

Σηκωθείτε

Το πολύωρο καθισιό επηρεάζει αρνητικά τόσο το μυοσκελετικό σύστημα όσο και τον οργανισμό μας. Η όρθια θέση, αντίθετα, δυναμώνει τους μύες του κορμού και «καίει» περισσότερες θερμίδες. Αν έχετε τη δυνατότητα λοιπόν, ανά μία ώρα κάντε μια βόλτα στον εξωτερικό χώρο του γραφείου. Εναλλακτικά, «ξεμουδιάστε» αστραγάλους και πόδια τεντώνοντάς τα, σφίγγοντας τους γλουτούς και τους μύες της κοιλιάς.

Πάρτε αέρα

Αντί να φάτε το γεύμα σας στο γραφείο, δοκιμάστε να βγείτε έξω. Ο φρέσκος αέρας θα αναζωογονήσει τα πνευμόνια σας και θα βοηθήσει στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος.

Αφήστε το ασανσέρ

Και πάρτε τις σκάλες. Αν δεν δουλεύετε σε… ουρανοξύστη, ακόμα και για τον τρίτο-τέταρτο όροφο οι σκάλες δεν είναι δα και τεράστια απόσταση. Με αυτόν τον τρόπο και περισσότερες θερμίδες θα κάψετε και τους μύες  σας θα δυναμώσετε- και τις αρθρώσεις σας το ίδιο.

Ξεκουράστε το βλέμμα σας

Αν δουλεύετε σε υπολογιστή, θα πρέπει ανά τακτά χρονικά διαστήματα να ξεκουράζετε το βλέμμα σας κοιτώντας μακριά από την οθόνη. Όσο πιο μακριά τόσο το καλύτερο. Οι αλλαγές στην εστίαση βοηθούν και ξεκουράζουν τα μάτια, όπως επίσης και το άνοιγμα- κλείσιμο. Το τελευταίο μάλιστα τείνει να λιγοστεύει όταν είμαστε μπροστά από την οθόνη, γεγονός που προκαλεί ξηροφθαλμία και κούραση.

Κλείστε τις συσκευές το απόγευμα και το βράδυ

Ανοικτό PC, laptop, tablet, smartphone τις μη εργάσιμες ώρες ενδεχομένως να σας υπενθυμίσει, υποσυνείδητα, δουλειά που πρέπει να κάνετε. Φεύγετε από το γραφείο; Κλείνετε οτιδήποτε σας το θυμίζει.

Κοιμηθείτε (καλά)

Ο καλός ύπνος είναι απαραίτητος για να είστε υγιείς εν ώρα εργασίας – και όχι μόνο. Πολυάριθμες έρευνες τονίζουν τη σημασία του ύπνου στην αποδοτικότητα αλλά και στη νοητική λειτουργία. Μια εξ’ αυτών μάλιστα έδειξε ότι η μέρα για τους εργαζομένους θα πρέπει να ξεκινά στις 10.00 το πρωί.

Πίνετε νερό

Ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, η ζέστη αλλά και ο υπερβολικός κλιματισμός προκαλούν αφυδάτωση. Η αφυδάτωση αφ’ ενός μας γερνά πιο γρήγορα αφ’ ετέρου προκαλεί ρυτίδες. Επομένως, το νερό είναι απαραίτητο για να… λιπάνει το σώμα μας. Έχετε πάντα κοντά σας ένα ποτήρι νερό ή ακόμα καλύτερα ένα μπουκάλι.

Βοηθήστε τους συναδέλφους

Η σωματική υγεία δεν είναι και η μοναδική μορφή υγείας που πρέπει να έχουμε. Οι άνθρωποι τείνουν να νιώθουν πιο υγιείς όταν είναι αλτρουιστές. Είτε λοιπόν μπορείτε να βοηθήσετε κάποιον να περάσει το δρόμο είτε μπορείτε να ξεκουράσετε κάποιον συνάδελφο αναλαμβάνοντας κάποια υποχρέωσή του – αν έχετε χρόνο – κάντε το. Θα νιώσετε καλύτερα.