Σας έχει πιάσει βήχας, φαγούρα, τρέχει η μύτη σας και νιώθετε πως ανά πάσα στιγμή θα δακρύσετε; Και νιώθετε μια κούραση, παρά το γεγονός ότι έχετε κοιμηθεί καλά και δεν είστε άρρωστοι. Τα συμπτώματα της αλλεργίας σας έχουν εμφανιστεί για τα καλά. Ποια είναι όμως η καλύτερη στρατηγική για να τα αντιμετωπίσετε; Και τι λάθη μπορεί να κάνατε μέχρι τώρα;

Να πάρω άδεια;

Δεν πρέπει να αφήνουμε τις αλλεργίες μας να ορίζουν την ζωή μας. Ο μόνος λόγος για να μείνετε σπίτι και να μην πάτε στην δουλειά θα ήταν να είχατε πάθει κάτι όντως σοβαρό, όπως επιπλοκές με το άσθμα. Εναλλακτικά, ερευνήστε τρόπους αντιμετώπισης των αλλεργιών και συνεχίστε την ημέρα σας.

Να βγω από το σπίτι;

Αν αντιμετωπίζετε τα συμπτώματά σας με μη συνταγογραφούμενα αντι-ισταμινικά, δεν θα υπάρχει (λογικά) πρόβλημα. Παρ’ όλα αυτά, αν τα συμπτώματά σας επιμένουν, πρέπει να μιλήσετε με τον γιατρό σας για συνταγογραφούμενα φάρμακα. Επιπλέον, μερικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βοηθήσετε τον εαυτό σας είναι να φοράτε καπέλο και γυαλιά όταν βγαίνετε έξω, και να αλλάζετε αμέσως τα ρούχα σας μόλις μπαίνετε στο σπίτι.

Να κάνω γυμναστική;

Αν έχετε συμπτώματα αλλεργίας, μπορείτε να κάνετε γυμναστική. Δοκιμάστε κάποιο είδος άσκησης με το οποίο αισθάνεστε άνετα, και δείτε αν σας προκαλεί περισσότερη κούραση από το κανονικό—ή και αν σας κάνει να αισθάνεστε καλύτερα, είναι κι αυτή μια πιθανότητα.

Να φάω σούπα;

Όταν είμαστε άρρωστοι, όλοι ξέρουμε πως η κοτόσουπα είναι από τα καλύτερα σπιτικά “φάρμακα”. Το μυστικό, όμως, της σούπας δεν είναι τόσο στα συστατικά της, όσο στο ότι εισπνέουμε ατμό ενώ την τρώμε. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και με μια ζεστή κούπα τσάι. Και επειδή η αλλεργία δεν προκαλείται από κάποιον ιό, αλλά από φλεγμονή, ο ατμός (και τα ζεστά γενικότερα) μπορεί να κάνουν την κατάσταση χειρότερη.

Να κοιμηθώ περισσότερο;

Δεν είναι απόλυτη η απάντηση. Από την μία πλευρά, η ξεκούραση και ο ύπνος ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα – το οποίο δεν ευθύνεται για τις αλλεργίες μας. Από την άλλη πλευρά, οι αλλεργίες μπορούν να μας κάνουν πιο επιρρεπείς σε άλλες μολύνσεις, και η σωστή ξεκούραση μπορεί όντως να βοηθήσει. Ακούστε τι σας λέει το σώμα σας, και αν νιώθετε πολύ κουρασμένοι, ίσως χρειάζεστε λίγο ύπνο ακόμα.

Να πιώ αλκοόλ;

Σε κάθε περίπτωση, το αλκοόλ είναι κακή ιδέα αν οι αλλεργίες σας βρίσκονται σε έξαρση. Αρχικά, το αλκοόλ έχει ηρεμιστική επίδραση στον οργανισμό, και σε συνδυασμό με τα αντι-ισταμινικά μπορεί να σας κάνει να πέσετε αμέσως για ύπνο. Επιπλέον, το αλκοόλ προκαλεί πρήξιμο στους ίδιους ιστούς που βασανίζονται από την αλλεργία, με συνέπεια τα συμπτώματα να γίνουν χειρότερα.

Να καπνίσω;

Ακόμα ένας λόγος για να κόψετε το κάπνισμα: το τσιγάρο επιδεινώνει τα συμπτώματα των αλλεργιών σας. Ερεθίζει την αναπνευστική οδό και μπορεί ακόμα και να προκαλέσει συμπτώματα σε περιπτώσεις που δεν τα βιώνατε ήδη.

Να κάνω εμβόλιο;

Ναι! Υπάρχουν εμβόλια για τις αλλεργίες. Ο γιατρός σας, αφού καταλάβει σε τι έχετε αλλεργία, θα σας κάνει εμβόλιο με μία μικρή δόση των αλλεργιογόνων, ώστε να αυξηθεί η αντοχή σας. Βέβαια, η θεραπεία με ενέσεις απαιτεί χρόνο, και πρέπει να μιλήσετε λεπτομερώς με τον αλλεργιολόγο σας.