Η ψωρίαση είναι μια χρόνια πάθηση που δεν είναι κολλητική, και ούτε κρύβει ιδιαίτερα μεγάλους κινδύνους για την υγεία μας, αλλά μπορεί να έχει πολύ άσχημες επιπτώσεις σε άλλα κομμάτια της ζωής μας, όπως στον ύπνο. Η φαγούρα και ο πόνος της ψωρίασης μπορεί να προκαλέσουν δυσκολίες στον ύπνο μας, με αποτέλεσμα να είμαστε συνεχώς κουρασμένοι και γεμάτοι στρες, κάνοντας τα συμπτώματα της νόσου να επιδεινωθούν.

Πώς θα μπορέσουμε να κοιμηθούμε καλύτερα αν πάσχουμε από ψωρίαση, λοιπόν;

Κάντε ένα μπάνιο

Ένα μπάνιο σε χλιαρό νερό – ποτέ καυτό – μπορεί να σας χαλαρώσει, να σας βοηθήσει να αφήσετε πίσω το στρες της ημέρας και να πέσετε για ύπνο πιο εύκολα. Μία ακόμα καλή ιδέα είναι να ρίξετε στο νερό μία κούπα πλήρες γάλα, που θα ανακουφίσει το δέρμα σας. Εναλλακτικά, αν δεν προλαβαίνετε, μουλιάστε μια πετσέτα σε γάλα και χρησιμοποιήστε την ως κομπρέσα.

Λουστείτε

Αν η ψωρίαση υπάρχει και στην περιοχή του κεφαλιού, ένα λούσιμο μπορεί να σας ανακουφίσει. Μιλήστε με τον γιατρό σας για σαμπουάν που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε με απόλυτη ασφάλεια, ή για προϊόντα που θα σας βοηθήσουν να ανακουφιστείτε από τα συμπτώματα.

Χρησιμοποιήστε ενυδατική

Είναι πολύ σημαντικό να χρησιμοποιείτε ενυδατική κρέμα, καθώς θα απαλύνει το αίσθημα φαγούρας που προκαλεί η ψωρίαση. Αγοράστε ένα προϊόν που δεν ερεθίζει το ευαίσθητο δέρμα και δεν περιέχει αρώματα. Χρησιμοποιήστε την κρέμα κάθε φορά που βγαίνετε από το μπάνιο ή το ντους, και ανανεώνετέ την πιο συχνά όταν ο καιρός είναι ψυχρός και ξηρός.

Βαθιές αναπνοές

Οι ασκήσεις αναπνοή μας βοηθούν σε μεγάλο βαθμό να ηρεμήσουμε και να καταπολεμήσουμε το στρες. Ο διαλογισμός είναι μια εξίσου καλή πρακτική που μπορείτε να δοκιμάσετε.

Βγείτε offline

Πρέπει να φροντίσετε ώστε ο χώρος που κοιμάστε να είναι σκοτεινός, με όχι πολύ υψηλή θερμοκρασία, και χωρίς ανοιχτές ηλεκτρονικές συσκευές τριγύρω. Κλείστε το κινητό και τον υπολογιστή και μην βλέπετε τηλεόραση τουλάχιστον μισή ώρα πριν πέσετε για ύπνο. Προετοιμαστείτε και χαλαρώστε για τον ύπνο είτε με ένα βιβλίο είτε με λίγη χαλαρωτική μουσική.