Η αυξημένη αρτηριακή πίεση ή υπέρταση, είναι μια πάθηση που αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής, αλλά και άλλων νοσημάτων. Και ενώ πρακτικά όλοι οι ενήλικες κινδυνεύουν ανά καιρούς, υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες κινδύνου που πρέπει να προσέχουμε—και που, ευτυχώς, είναι ελεγχόμενοι. Ας ρίξουμε μια ματιά στις αλλαγές που πρέπει να κάνουμε στην καθημερινή μας ζωή…

Πρέπει να χάσουμε τα περιττά κιλά

Η παχυσαρκία έχει συσχετιστεί άμεσα με την αυξημένη αρτηριακή πίεση και με μεγαλύτερο κίνδυνο καρδιακών προβλημάτων.

Πρέπει να γυμναζόμαστε περισσότερο

Η καθιστική ζωή, εκτός του ότι αυξάνει τον κίνδυνο παχυσαρκίας, αναγκάζει την καρδιά να λειτουργεί πιο έντονα, ασκώντας περισσότερη πίεση στις αρτηρίες.

Πρέπει να ελαττώσουμε το αλκοόλ

Σε βάθος χρόνου, η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ δημιουργεί τεράστια προβλήματα για την καρδιά—όπως και για τον υπόλοιπο οργανισμό. Οι άνθρωποι που δεν καταναλώνουν αλκοόλ με μέτρο αντιμετωπίζουν σημαντικά αυξημένο κίνδυνο υπέρτασης.

Πρέπει να ελαττώσουμε το αλάτι

Ίσως το πιο γνωστό από τα πολλά προβλήματα που προκαλεί το αλάτι στον οργανισμό μας είναι πως αυξάνει τον κίνδυνο υπέρτασης, κατακρατώντας υγρά. Πρέπει να αποφεύγουμε τα επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως τα αλλαντικά και το junk food, καθώς περιέχουν τεράστιες ποσότητες αλατιού.

Πρέπει να κόψουμε το κάπνισμα

Το κάπνισμα αυξάνει την αρτηριακή πίεση αμέσως, αλλά – ακόμα χειρότερα – τα χημικά που βρίσκονται στον καπνό καταστρέφουν τα τοιχώματα των αρτηριών, στενεύοντάς τις. Αυτό αυξάνει την αρτηριακή πίεση ραγδαία.

Πρέπει να λαμβάνουμε περισσότερο κάλιο

Η έλλειψη καλίου στη διατροφή μας μπορεί να προκαλέσει προβλήματα με την πίεση, καθώς το μέταλλο αυτό βοηθά στη ρύθμιση των επιπέδων νατρίου του οργανισμού. Αν δεν καταναλώνουμε, επομένως, αρκετό κάλιο, οι συνέπειες της κατανάλωσης αλατιού γίνονται ακόμα χειρότερες.