Μιλάμε πάρα πολύ συχνά για τους κινδύνους της παχυσαρκίας, τι συμβαίνει όμως όταν κάποιος είναι λιποβαρής; Υπάρχουν ορισμένοι κίνδυνοι που δεν πρέπει να αγνοείτε, όπως η έλλειψη βιταμινών, ή η αναιμία. Η κακή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Η οστεοπόρωση. Ας ρίξουμε όμως μια πιο αναλυτική ματιά.

Λιποβαρής θεωρείται κάποιος – με πρόχειρους υπολογισμούς – που έχει Δείκτη Μάζας Σώματος κάτω από 18,5. Ο γιατρός σας επίσης θα σας βοηθήσει να καταλάβετε αν είστε.

Μπορεί να πάσχετε από υποσιτισμό ακόμα κι αν δεν είστε λιποβαρείς. Ο υποσιτισμός έχει να κάνει με τις τροφές που καταναλώνετε, και πόση είναι η διατροφική τους αξία. Αν είστε λιποβαρείς, μπορεί να μην καταναλώνετε αρκετά φαγητά που να περιέχουν απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για να λειτουργήσει σωστά ο οργανισμός σας. Μερικά από τα πιο κοινά συμπτώματα υποσιτισμού είναι η κόπωση, η αίσθηση ότι δεν έχουμε καθόλου ενέργεια, η ασταθής περίοδος στις γυναίκες, αλλά και η τριχόπτωση, η ξηροδερμία και τα προβλήματα στα δόντια.

Μια πρόσφατη μελέτη ανακάλυψε επίσης συσχετισμό ανάμεσα στο να είμαστε λιποβαρείς και στην κακή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος—αλλά δεν είμαστε ακόμα 100% σίγουροι αν αυτό οφείλεται αποκλειστικά στο πολύ χαμηλό βάρος, ή στα πιθανά προβλήματα που βρίσκονται πίσω από το χαμηλό αυτό βάρος.

Μια ακόμη μελέτη αποκάλυψε πως οι λιποβαρείς άνθρωποι που υπέστησαν ολοκληρωτική αντικατάσταση γονάτου είχαν περισσότερες πιθανότητες λοίμωξης και επιπλοκών μετά το χειρουργείο. Το ίδιο παρατηρήθηκε και σε άλλες επεμβάσεις, μερικές από τις οποίες είναι ήδη πολύ δύσκολες και επίπονες, όπως η μεταμόσχευση πνευμόνων.

Το πολύ χαμηλό βάρος μπορεί επίσης να αυξήσει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης αλλά και να ρίξει την γονιμότητα. Λόγω του πολύ χαμηλού βάρους, οι γυναίκες μπορεί να σταματήσουν να έχουν περίοδο, ή ο κύκλος τους να γίνει εντελώς ασταθής, προκαλώντας προβλήματα και στην ωορρηξία.

Στα παιδιά που είναι λιποβαρή μπορεί να εμφανιστούν αναπτυξιακά προβλήματα, ειδικά αν το παιδί είναι κάτω των τριών ετών. Ο εγκέφαλος χρειάζεται θρεπτικά συστατικά για να αναπτυχθεί σωστά, και τα λιποβαρή παιδιά μπορεί να παρουσιάζουν έλλειψη σε μερικά από τα πιο σημαντικά θρεπτικά συστατικά.

Με την βοήθεια του γιατρού σας, θα μπορέσετε να φτάσετε σε έναν πιο υγιή Δείκτη Μάζας Σώματος, κάνοντας αλλαγές στην καθημερινή σας ζωή και στη διατροφή σας. Ο γιατρός σας επίσης μπορεί να σας προτείνει μερικές από τις διατροφικές αλλαγές που έχετε ανάγκη να κάνετε, όπως και πώς να διαχειριστείτε την μετάβαση. Δοκιμάστε να τρώτε πιο μικρά και πιο τακτικά γεύματα, και προσθέστε στην ημέρα σας υγιεινά σνακ, όπως ξηρούς καρπούς. Προτιμήστε τροφές με πολλά θρεπτικά συστατικά, όπως φρούτα και λαχανικά, αλλά και άπαχο κρέας. Ένας πολύ καλός τρόπος για να προσθέσετε επιπλέον θερμίδες στο γεύμα σας είναι να το γαρνίρετε με τυρί, ξηρούς καρπούς ή σπόρους. Τέλος, είναι σημαντικό να ξεκινήσετε να γυμνάζεστε, καθώς η μυϊκή μάζα θα προσθέσει βάρος που ο οργανισμός σας χρειάζεται.