Η έντονη ζέστη και η υγρασία επηρεάζουν περισσότερο τους ανθρώπους με χρόνια προβλήματα υγείας. Αν έχετε διαβήτη, η ζέστη έχει πιθανούς, συγκεκριμένους κινδύνους για εσάς, καθώς είναι πιο δύσκολο για τον οργανισμό σας να την αντέξει.

Θερμοκρασία 27 βαθμών και πάνω, ιδιαίτερα με υψηλή υγρασία, μπορεί να επηρεάσει τα φάρμακα, τα αναλώσιμα και την υγεία.

Η αφυδάτωση είναι πιθανόν πιο επικίνδυνη αν έχετε διαβήτη- ιδιαίτερα αν παίρνετε ινσουλίνη.

Η αυξημένη θερμοκρασία μπορεί να επηρεάσει τα επίπεδα γλυκόζης και να αυξήσει την απορρόφηση ινσουλίνης, που σημαίνει ότι θα πρέπει να ελέγχετε το σάκχαρο πιο συχνά και ενδεχομένως να προσαρμόσετε την πρόσληψη ινσουλίνης, τροφίμων και υγρών.

Με ποιους τρόπους, όμως, θα καταφέρετε να μείνετε ασφαλείς τις πιο ζεστές μέρες του καλοκαιριού, και πώς θα προλάβετε απότομες αλλαγές στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα; Έχουμε μερικές ιδέες, και σας τις παρουσιάζουμε…

Προσέξτε τι πίνετε

Είναι απαραίτητο να πίνετε άφθονο νερό, για να προλάβετε την αφυδάτωση. Ακόμα και σε πολύ μικρό βαθμό, η αφυδάτωση εξαντλεί τον οργανισμό μας. Επιλέξτε μόνο νερό, καθώς τα αναψυκτικά θα σας γεμίσουν με περιττή ζάχαρη, που θα εκτινάξει τα επίπεδα σακχάρου σας στα ύψη. Οι χυμοί, επίσης, είναι σχετικά κακή ιδέα, καθώς μπορεί να περιέχουν επιπλέον ζάχαρη που δεν έχετε ανάγκη—ειδικά αν μιλάμε για χυμούς του εμπορίου. Τέλος, το αλκοόλ είναι πολύ κακή επιλογή, καθώς η κατανάλωσή του σε μεγάλες ποσότητες δημιουργεί προβλήματα στην ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος. Και ας μην μιλήσουμε καλύτερα για όλες τις άχρηστες θερμίδες και την κρυμμένη ζάχαρη που βρίσκουμε στα περισσότερα καλοκαιρινά κοκτέιλ…

Αναγνωρίστε τα συμπτώματα

Η θερμική εξάντληση είναι ένας κίνδυνος ιδιαίτερα αληθινός για τους ανθρώπους με διαβήτη. Μερικά από τα συμπτώματα που θα παρατηρήσετε είναι η υπερβολική εφίδρωση, αισθήματα ζαλάδας και κόπωσης, ταχυπαλμία αλλά και ναυτία. Μετακινηθείτε αμέσως σε ένα σκιερό σημείο, πιείτε άφθονο δροσερό νερό ή, αν μπορείτε, κάντε ένα δροσερό ντους.

Τραφείτε έξυπνα

Ο καλύτερος τρόπος για να κρατήσετε τα επίπεδα σακχάρου σας υπό έλεγχο είναι να τρώτε τακτικά, μικρά και υγιεινά γεύματα. Ακόμα και αν είστε στη δουλειά, στην παραλία ή διακοπές, δεν πρέπει να “σπάσετε” το πρόγραμμα διατροφής σας. Φροντίστε να καταναλώνετε ένα γερό και ισορροπημένο πρωινό με άφθονες φυτικές ίνες, και ανά τακτά διαστήματα να τρώτε εύκολα (αλλά πολύ υγιεινά) σνακ, όπως ένα φρούτο με λίγο γιαούρτι ή ξηρούς καρπούς. Αν προσπερνάτε γεύματα, τόσο περισσότερο αυξάνονται οι πιθανότητες να το παρακάνετε στο τέλος της ημέρας, ξεσπώντας στο φαγητό.

Ελέγξτε τακτικά το σάκχαρό σας

Ο κλασικός τρόπος να ελέγξετε τα επίπεδα σακχάρου σας με τρύπημα στα δάκτυλα, συνεπάγεται ταλαιπωρία και δεν είναι ιδιαίτερα βολικός—ειδικά αν βρίσκεστε όλη μέρα εκτός σπιτιού. Αυτό σημαίνει πως χρειάζεστε εναλλακτικές λύσεις, που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε με ασφάλεια και άνεση παντού. Εμείς προτείνουμε το σύστημα παρακολούθησης γλυκόζης FreeStyle Libre, που σας επιτρέπει να μετρήσετε τη γλυκόζη σας σε μόλις 1 δευτερόλεπτο, διακριτικά και -κυρίως- χωρίς τρυπήματα στα δάκτυλα.  Ένας αισθητήρας τοποθετείται στο πίσω μέρος του άνω βραχίονα και μπορείτε ανά πάσα στιγμή να τον σαρώνετε για να λάβετε την τρέχουσα τιμή γλυκόζης, ένα ιστορικό γλυκόζης 8 ωρών και ένα βέλος τάσης που δείχνει αν η γλυκόζη αυξάνεται, μειώνεται ή παραμένει σταθερή. Η συσκευή ανάγνωσης, που σαρώνει τον αισθητήρα ακόμα και πάνω από τα ρούχα, είναι πολύ εύκολη στη χρήση και στην κατανόηση, και ο αισθητήρας είναι διακριτικός και ανθεκτικός στο νερό σε βάθος έως και 1 μέτρο και για μέγιστη διάρκεια έως 30 λεπτά-– ό,τι ακριβώς χρειάζεστε για την παραλία. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε το site.

Φροντίστε τον εαυτό σας

Δεν πρέπει να ξεχνάτε την καθημερινή φροντίδα του σώματός σας, ώστε να είστε συνέχεια όσο πιο προστατευμένοι από τον ήλιο γίνεται. Μην ξεχνάτε καπέλο, γυαλιά ηλίου και τακτική ανανέωση του αντηλιακού σας - ειδικά στις ευαίσθητες περιοχές του προσώπου και του λαιμού. Το καλοκαίρι είναι μια δύσκολη περίοδος, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να είμαστε προετοιμασμένοι!