Δεν είναι λίγες οι γυναίκες που δεν έχουν συνειδητοποιήσει πως η εμμηνόπαυση είναι μια διαδικασία που διαρκεί χρόνια. Συμβαίνουν πολύ σημαντικές αλλαγές στην γυναικείο οργανισμό, και συχνότερα μιλάμε για τα πιο συχνά από τα συμπτώματα, όπως τις εξάψεις και το επιπλέον λίπος στην περιοχή της κοιλιάς. Υπάρχουν όμως κι άλλες αλλαγές που θα βιώσετε, και με τους παρακάτω τρόπους μπορείτε να κάνετε την μετάβαση πιο εύκολη.

Προσοχή στο φαγητό

Αν ασχολείστε ήδη με τις θερμίδες που καταναλώνετε, αυτό είναι εντάξει, αλλά πρέπει να ρίξετε την προσοχή σας στην διατροφική αξία του φαγητού σας. Προσπαθήστε να κάνετε καλύτερες και πιο υγιεινές επιλογές για τα γεύματά σας, ώστε να είστε σίγουρη πως ο οργανισμός σας δέχεται όλα τα θρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη.

Χαλαρώστε

Η μετάβαση στην εμμηνόπαυση μπορεί να σας κάνει να αισθανθείτε ότι ξεχνάτε πράγματα. Τις περισσότερες φορές, δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο—απλώς οι ορμονικές αλλαγές και το στρες σας το προκαλούν αυτό. Προσπαθήστε να χαλαρώνετε και να αδειάζετε από στρες, για να παραμείνετε συγκεντρωμένη.

Γυμναστείτε

Η γυμναστική είναι απαραίτητη σε κάθε στάδιο της ζωής μας, πόσο μάλλον στην εμμηνόπαυση. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μπορείτε να γυμνάζεστε με τον ίδιο τρόπο που το κάνατε δυο δεκαετίες πριν. Δοκιμάστε και βρείτε ποιο είδος γυμναστικής είναι κατάλληλο για τις απαιτήσεις του οργανισμού σας.

Προσοχή στην ισορροπία

Όσο μεγαλώνουμε, η αίσθηση ισορροπίας του σώματος πλήττεται. Δοκιμάστε τεχνικές όπως το Τάι Τσι και η γιόγκα για να βελτιώσετε την ισορροπίας σας, όπως και την ευλυγισία σας.

Φροντίστε τις σχέσεις σας

Είναι πολύ σημαντικό να διατηρείτε καλές σχέσεις με οικογένεια και φίλους σε αυτή τη περίοδο, καθώς θα σας προσφέρουν σημαντική υποστήριξη – είτε σε σωματικό, είτε σε ψυχολογικό επίπεδο. Μια τόσο σημαντική περίοδος της ζωής σας δεν πρέπει να περάσει με μοναξιά.

Βγείτε στη φύση

Μελέτες έχουν δείξει πως η επαφή με την φύση βοηθάει στην διαχείριση του στρες. Συνεπώς, προσπαθήστε να εκμεταλλεύεστε τον ελεύθερό σας χρόνο για έναν περίπατο στην φύση—αν μη τι άλλο, το περπάτημα είναι άλλος ένας τρόπος να γυμναστείτε.

Κοιμηθείτε καλά

Πολλές γυναίκες αντιμετωπίζουν προβλήματα στον ύπνο κατά την περίοδο της εμμηνόπαυσης, λόγω ιδρώτα, αϋπνίας ή προβλημάτων στην αναπνοή. Μιλήστε με τον γιατρό σας για να βρείτε ένα πλάνο που θα σας βοηθήσει, και προσπαθήστε να αποφεύγετε καφεΐνη, αλκοόλ και κάπνισμα.