Το μυαλό μας έχει πολλούς διαφορετικούς τρόπους να παραμένει συγκεντρωμένο και… κοφτερό, και έπειτα υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να το διατηρήσουμε σε φόρμα. Κι όμως, υπάρχουν κάποια πράγματα που βοηθούν το μυαλό μας να παραμένει σε εγρήγορση που δεν είχαμε σκεφτεί ποτέ. Για να ρίξουμε μια ματιά…

Οι σαρκαστικοί μας φίλοι

Ένα σαρκαστικό άτομο στον κύκλο μας μπορεί να μας βοηθήσει να είμαστε πιο δημιουργικοί. Αυτό συμβαίνει επειδή ο σαρκασμός κάνει τον εγκέφαλό μας να λειτουργήσει απότομα, προσπαθώντας να βρει κατάλληλη απάντηση. Φυσικά, αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία για κακή συμπεριφορά. Άλλο ο παιχνιδιάρικος σαρκασμός, και άλλο οι τοξικοί άνθρωποι.

Το αίσθημα της ευγνωμοσύνης

Αν σκεφτόμαστε περισσότερο τα πράγματα για τα οποία νιώθουμε ευγνωμοσύνη, υπάρχουν λιγότερες πιθανότητες να κάνουμε παρορμητικές επιλογές. Αυτό έχει αποδειχθεί σε έρευνες, όπου όσοι συμμετέχοντες εκτιμούσαν περισσότερο αυτά που είχαν έδειχναν πως μπορούσαν να διαχειριστούν καλύτερα τα οικονομικά τους.

Η καθαρή διατροφή

Αν αποφεύγουμε τα επεξεργασμένα τρόφιμα, ίσως κάνουμε τον εγκέφαλό μας πιο δυνατό. Τα τρανς λιπαρά που βρίσκονται σε τροφές όπως η μαργαρίνη και τα μπισκότα, εκτός από τεράστια ζημιά στην υγεία της καρδιάς, μπορεί να επηρεάζουν και την μνήμη. Συνεπώς, κόψτε τα τρανς λιπαρά από την διατροφή σας!

Η ώρα με τα εγγόνια μας

Για όσους έχουν εγγόνια, φαίνεται πως το να περνούν ώρα μαζί τους και να παίζουν τους βοηθά να διατηρούν το μυαλό τους σε φόρμα. Ακόμα δεν μπορεί να εξηγηθεί πώς ακριβώς οι κοινωνικές επαφές επηρεάζουν το μυαλό των ηλικιωμένων, αλλά μία μελέτη στην οποία συμμετείχαν γιαγιάδες έδειξε πως όσες φρόντιζαν το εγγόνι τους τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, τα πήγαιναν καλύτερα σε τεστ γνωστικών δεξιοτήτων.

Το κινητό μας

Ορίστε ένα επιχείρημα για όσους λένε πως η τεχνολογία μας έχει… καταστρέψει. Σε μία πρόσφατη μελέτη, χρήστε iPhone, ηλικίας από 18 ως 24, μπήκαν στην διαδικασία να κάνουν ορισμένα λεκτικά τεστ. Στα μισά του τεστ, έπρεπε να τοποθετήσουν το κινητό τους πιο μακριά, στην άλλη άκρη του δωματίου. Φάνηκε πως το να έχουν μεγαλύτερη απόσταση από το κινητό τους προκαλούσε αυξημένο άγχος και πίεση. Συνεπώς, το κινητό μας μπορεί να είναι ένας ακόμα τρόπος να συγκεντρωνόμαστε πιο εύκολα—αρκεί να το έχουμε αθόρυβο όταν κάνουμε δουλειές.

Επιμέλεια: Θοδωρής Διάκος