Η ημικρανία είναι ένας παράγοντας που μπορεί να φέρει τα "πάνω κάτω" στην καθημερινότητα. Να επηρεάσει την απόδοση στη δουλειά, να καταστρέψει τον ελεύθερο χρόνο και να καταστήσει προβληματικές τις σχέσεις των ανθρώπων με το κοινωνικό τους περιβάλλον. Το σίγουρο είναι ότι στις σημερινές σκληρές συνθήκες της καθημερινότητας όλο και περισσότεροι άνθρωποι πέφτουν θύματα της...ημικρανίας.

Τα παραδοσιακά συμπτώματα της ημικρανίας (λ.χ. ευαισθησία στον ήχο και το φως, παροδικά προβλήματα όρασης όπως το να «βλέπετε» γραμμές, ναυτία) εκδηλώνονται μόνο σε έναν στους πέντε πάσχοντες από αυτήν και επί περίπου μία ώρα πριν από την έναρξη της κρίσης.

Άλλα ύποπτα συμπτώματα είναι τα αιφνίδια συνεχή χασμουρητά, η αναίτια ναυτία στο αυτοκίνητο, ο πονοκέφαλος έπειτα από μόλις ένα ποτό και ο πόνος στο κεφάλι εξαιτίας μιας αυστηρής προθεσμίας στη δουλειά ή της κατανάλωσης γλυκισμάτων.

Σημαντικός παράγοντας που μπορεί να βοηθήσει ή να επιδεινώσει την ημικρανία είναι η διατροφή. Τρόφιμα και ροφήματα έχουν σχετισθεί με την πυροδότηση μιας ημικρανίας, για παράδειγμα οτιδήποτε περιέχει καφεΐνη (καφές, τσάι, σοκολάτα, αναψυκτικά τύπου κόλα) και το τυρί. Υπάρχουν όμως και άλλα που μπορεί να την "αντιμετωπίσουν". Για παράδειγμα, η κατανάλωση υδατανθράκων (λ.χ. μια μπανάνα) μπορεί να αποτρέψει την ημικρανία, επειδή εξισορροπεί τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Σε κάθε περίπτωση ,η διατήρηση σταθερών των επιπέδων σακχάρου στο αίμα είναι πολύ καλή ιδέα για να προστατευτείτε από τις ημικρανίες. Φροντίστε να τρώτε τακτικά και να πίνετε πολλά υγρά (2-3 λίτρα την ημέρα) για να αποφύγετε την αφυδάτωση που μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο.

Σε κάθε περίπτωση οι παράγοντες που πυροδοτούν την ημικρανία συχνά δρουν σε συνδυασμό μεταξύ τους. Μπορεί, δηλαδή κάποιος να μην έχει ημικρανίες από την κατανάλωση αλκοόλ , αλλά μια μέρα που θα έχει στρες ακόμα και ένα ποτηράκι να προκαλέσει ημικρανία.

Σημαντικός παράγων είναι η ρουτίνα του ύπνου. Η απότομη αλλαγή της μπορεί να προκαλέσει έντονο πονοκέφαλο, διότι επηρεάζει το τμήμα του εγκεφάλου που ρυθμίζει την ορμονική ισορροπία του οργανισμού