Ένας στους τέσσερις ενήλικες πάσχει από πόνους στα γόνατα.Οι ειδικοί αποδίδουν την «επιδημία» των προβλημάτων στα γόνατα στην εξάπλωση των εργασιών γραφείου, την υπεραπασχόληση με το Ίντερνετ και την κατακόρυφη αύξηση των κρουσμάτων παχυσαρκίας.

Ο αριθμός των ανθρώπων που πάσχουν από πόνους στα γόνατα εξαιτίας της καθιστικής ζωής αυξάνεται κάθε χρόνο.Σε μεγάλο βαθμό είναι νέοι άνθρωποι με δουλειές γραφείου, τις οποίες κάνουν εδώ και 10 ή 20 χρόνια. Πολύ σημαντικό ρόλο έχει επίσης παίξει η ενασχόληση με το Ίντερνετ στον ελεύθερο χρόνο.

Δεν είναι σπάνια η εικόνα ανθρώπων με γόνατα «συνθλιμμένα» από τα περιττά κιλά. Και οι προβλέψεις είναι δυσοίωνες καθώς, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι εάν εξακολουθήσουν να αυξάνονται τα κρούσματα παχυσαρκίας, ο αριθμός των ανθρώπων που θα χρειασθούν αρθροπλαστική ισχίων θα εκτιναχθεί στα ύψη στα αμέσως επόμενα χρόνια.

Τα περιττά κιλά ασκούν τεράστιες πιέσεις στα γόνατα και βλέπουμε συνεχώς ανθρώπους με φθορές που οφείλονται στην σύνθλιψή τους από το βάρος τους.

Για την υγεία των γονάτων έχει τεράστια σημασία ο έλεγχος του σωματικού βάρους, η προσεκτική άσκηση και η σωστή διατροφή. Μπορεί οι φθορές στα γόνατα να μην είναι απειλητικές για τη ζωή, αλλά μπορούν να καταστρέψουν την ποιότητά της. Για να αποφευχθεί αυτό, έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία να αντιμετωπίζονται εγκαίρως οι τυχόν φθορές – συνεπώς οι πάσχοντες από πόνους στα γόνατα δεν πρέπει να χρονοτριβούν, αλλά να απευθύνονται αμέσως στους γιατρούς.

Το αντίδοτο; Η αλλαγή του τρόπου ζωής με επιπλέον κίνηση και έλεγχο της διατροφής. Αλλά και αυτό χρειάζεται προσοχή.Ένας άνθρωπος που διάγει καθιστική ζωή, δεν πρέπει να σηκωθεί ξαφνικά πάνω και να αρχίσει να τρέχει. Πρέπει να αρχίσει βαθμιαία με λίγο δυναμικό περπάτημα και προοδευτικά να αυξήσει την ένταση της ασκήσεως, μη παραλείποντας ποτέ την προθέρμανση και την χαλάρωση.

premium paratiritis