Να αποφεύγετε δραστηριότητες που βλάπτουν τις αρθρώσεις ενώ τις κάνετε ή που σας αφήνουν να πονάτε την επόμενη ημέρα. Πάντα να παίρνετε το πράσινο φως από τον γιατρό πριν αρχίσετε ένα πρόγραμμα άσκησης.

Στοχεύετε ψηλά με χαμηλό βάρος. Το τρέξιμο θα μπορούσε να είναι καλό για την καρδιά αλλά όχι οι αρθρώσεις. Προτιμήστε αερόβια για καλύτερη υγεία των αρθρώσεων. Έξυπνες επιλογές είναι το περπάτημα, το κολύμπι, το ποδήλατο ή η χρήση ελλιπτικού μηχανήματος.

Λυγίστε τους  μυς. Αν τους αφήσετε να γίνουν αδύναμοι οι αρθρώσεις θα υποφέρουν. Η άσκηση δεν αφορά μόνο την καρδιαγγειακή υγεία. Το στρέτσιγκ προστατεύει τις αρθρώσεις όπως και η ενδυνάμωση των μυών που τις στηρίζουν.

Τα βασικά

  • Οι ισομετρικές ασκήσεις είναι ο καλύτερος τύπος ασκήσεων ενδυνάμωσης για την αρθρίτιδα επειδή δρουν σκληραίνοντας τους μυς χωρίς να στρεσάρουν τις αρθρώσεις. Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης θα πρέπει να γίνονται μέρα παρά μέρα για να δώσουν στους μυς σας χρόνο ανάρρωσης μεταξύ των ημερών άσκησης.
  • Ασκήσεις στρέτσιγκ θα πρέπει να γίνονται μέρα παρά μέρα και πριν την άσκηση ενδυνάμωσης

Η γιόγκα και το ται τσι εστιάζουν στο στρετσιγκ.

Ένας κανόνας στρετσιγκ για να θυμάστε είναι ποτέ να μην τεντώνετε έναν κρύο μυ-πάντα να ζεσταίνεστε με 5-10 λεπτά αερόβιας που γίνεται με αργό ρυθμό.

Προστατεύστε τις αρθρώσεις. Να έχετε τη συνήθεια πρόληψης του πόνου των αρθρώσεων και της βλάβης με τις παρακάτω συνήθειες

  • Χάστε βάρος αν είστε υπέρβαροι. Κάθε επιπλέον κιλό προσθέτει επιπλέον πίεση στις αρθρώσεις. Όσον αφορά τα γόνατα αυτό μεταφράζεται σε 2 επιπλέον κιλά βάρους.
  • Να στέκεστε σε ίσια θέση. Η καλή στάση επίσης μειώνει το βάρος στις αρθρώσεις
  • Μην υπερχρησιμοποιείτε τις αρθρώσεις. Να κάνετε ένα είδος άσκησης και ποικιλία. Για παράδειγμα, βρείτε μια μέρα για περπάτημα ή για διάδρομο και κάντε ποδήλατο.
  • Προστατεύστε τις αρθρώσεις σας με γάντια όταν εργάζεστε με τα χέρια σας και προστατευτικό γονάτων όταν κάνετε κηπουρική.
  • Προστατεύστε τις αρθρώσεις σας από το κρύο, που μπορεί να προκαλέσει πόνο αρθρίτιδας.

Ελέγξτε για άλλες παθήσεις. Αν έχετε ψωρίαση, η ψωριασική αρθρίτιδα δεν είναι η μόνη νόσος των αρθρώσεων που μπορεί να σας επηρεάζει. Προβλήματα αρθρώσεων, όπως η οστεοαρθρίτιδα είναι συχνά σε ανθρώπους με ψωρίαση, οπότε πρέπει να προστατεύετε τις αρθρώσεις.

Αν ήδη ζείτε με ψωριασική αρθρίτιδα ή άλλη μορφή αρθρίτιδας φροντίστε τις αρθρώσεις. Έτσι μπορεί να ελαχιστοποιηθιεί ο πόνος και να προλάβετε περαιτέρω βλάβη στις αρθρώσεις.