Πάρα πολλοί άνθρωποι αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της συχνουρίας, και πολλές φορές μπορεί να οδηγήσει σε αμήχανες στιγμές – και να είναι γενικότερα μία δυσκολία στην καθημερινή ζωή. Επίσης, δεν έχουν όλοι την οικονομική δυνατότητα για φάρμακα που βοηθούν ή για χειρουργείο. Συνεπώς, αρχίζουμε να αναζητούμε εναλλακτικές λύσεις. Κάποιες από αυτές τις λύσεις προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα απευθείας, ενώ άλλες φροντίζουν για την γενικότερη καλή υγεία του ουροποιητικού συστήματος.

Όπως συμβαίνει με πολλές εναλλακτικές θεραπείες, οι έρευνες δεν καταλήγουν σχεδόν ποτέ σε ομόφωνα συμπεράσματα για την αποτελεσματικότητά τους, και επιπλέον υπάρχει λιγότερη έρευνα σε σχέση με θεραπείες παραδοσιακής ιατρικής. Πολλοί ασθενείς βρήκαν τις εναλλακτικές θεραπείες ιδιαίτερα αποτελεσματικές, αλλά σε κάθε περίπτωση πρέπει να μιλήσετε με τον γιατρό σας, ώστε να είστε σίγουροι πως θα είστε ασφαλείς.

Συμπληρώματα και θεραπεία με βότανα

Επαναλαμβάνουμε, μην υποθέτετε ποτέ ότι τα συμπληρώματα και τα βότανα είναι ακίνδυνα επειδή είναι φυσικά προϊόντα. Μπορεί να αλληλεπιδρούν άσχημα με άλλες φαρμακευτικές αγωγές και να έχουν κακές παρενέργειες.

Υδροξείδιο του μαγνησίου

Μερικές μελέτες έχουν δείξει πως το υδροξείδιο του μαγνησίου μπορεί να ελαττώσει τους μυϊκούς σπασμούς που προκαλούν ακράτεια. Μία μελέτη αποκάλυψε πως οι γυναίκες που λαμβάνουν 350 mg συμπλήρωμα υδροξείδιο του μαγνησίου δύο φορές την ημέρα είχαν θετικά αποτελέσματα. Αντιμετώπιζαν ακράτεια λιγότερο συχνά, ξυπνούσαν λιγότερο την νύχτα για να επισκεφθούν την τουαλέτα. Δεν είναι δύσκολο να προμηθευτείτε συμπληρώματα μαγνησίου στα φαρμακεία.

L-Αργινίνη

Αυτό το αμινοξύ βοηθά στην δημιουργία νιτρικού οξέος. Το νιτρικό οξύ παίζει σημαντικό ρόλο στην γενικότερη υγεία του ουροποιητικού συστήματος. Επίσης, διάφορες μελέτες ανακάλυψαν ότι βοηθάει στην καταπολέμηση της απόφραξης της ουροδόχου κύστης. Η L-αργινίνη βρίσκεται σε διάφορες τροφές, όπως το κρέας και τα γαλακτοκομικά, τα καρύδια, τα δημητριακά, την σόγια και τα ρεβύθια.

Κολοκυθόσποροι

Το εκχύλισμα κολοκυθόσπορου είναι αρκετά δημοφιλές για την φυσική καταπολέμηση της συχνουρίας. Συγκεκριμένα, πιστεύεται πως το υδατοδιαλυτό κομμάτι του κολοκυθόσπορου μπορεί να δυναμώσει τους μύες του πυελικού εδάφους, που χαλαρώνουν στις γυναίκες με την πάροδο του χρόνου, λόγω της εμμηνόπαυσης.

Ψυχοσωματικές εναλλακτικές

Μπορούμε να προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε τον εαυτό μας και με τρόπους που δεν περιλαμβάνουν συμπληρώματα. Ας δούμε μερικούς…

Καθοδηγούμενη νοερή απεικόνιση

Είναι μια μορφή γνωστικής θεραπείας, η οποία αλλάζει τον τρόπο που σκεφτόμαστε. Πρακτικά καθοδηγούμε τον εαυτό μας σε μία πιο ήρεμη κατάσταση, μέσω νοερών εικόνων και σκέψεων. Ίσως αυτό μπορεί να βοηθήσει και με τον έλεγχο της επιτακτικής ανάγκης για ούρηση.

Βιοανάδραση

Η βιοανάδραση είναι μία τεχνική αλλαγής της συμπεριφοράς, που βοηθά τους ανθρώπους να μάθουν να ελέγχουν τις σωματικές τους λειτουργίες. Η μέθοδος αυτή χρησιμοποιεί ηλεκτρόδια για να συλλέγει και να εμφανίζει πληροφορίες σε μια οθόνη, που παρακολουθείται από γιατρό και ασθενή. Η οθόνη μας δείχνει πότε οι μύες του πυελικού εδάφους είναι τεταμένοι, και ο ασθενής – με την βοήθεια του γιατρού – προσπαθεί να αποκτήσει μεγαλύτερο έλεγχο στην συγκεκριμένη περιοχή.

Βελονισμός

Η Κινεζική ιατρική μπορεί να προσφέρει μία ολιστική προσέγγιση στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε την συχνουρία. Διάφορες μελέτες στηρίζουν την αποτελεσματικότητα του βελονισμού. Η θεραπεία μπορεί να γίνεται μία ή δύο φορές την εβδομάδα, και χρειάζεται περίπου 12 ραντεβού, ή μέχρι να καλυτερεύσουν τα συμπτώματα. Ο γιατρός σας μπορεί να σας βοηθήσει να φτιάξετε ένα πλάνο θεραπείας που να συνδυάζει παραδοσιακές και εναλλακτικές θεραπείες, αναλόγως των συμπτωμάτων σας, αλλά και των προτιμήσεών σας.