Στην ηλικία των 5 ετών το παιδί σας πρέπει να …

  • προσδιορίζει τα αντικείμενα σύμφωνα με την χρήση τους (τρως με ένα πιρούνι) και μπορεί να πει από τι είναι φτιαγμένα.
  • γνωρίζει τις σχέσεις του χώρου όπως ‘πάνω’, ‘πίσω’, ‘μακριά’ και ‘κοντά’.
  • γνωρίζει την διεύθυνσή του.
  • αναγνωρίζει τα κέρματα.
  • σχηματίζει προτάσεις 5-6 λέξεων.
  • έχει ένα λεξιλόγιο 2.000 περίπου λέξεων.
  • χρησιμοποιεί τα αντίθετα όπως, ‘μικρό-μεγάλο’ και ‘μαλακό-σκληρό’.
  • καταλαβαίνει το ‘ίδιο’ και ‘διαφορετικό’.
  • μετράει 10 αντικείμενα.
  • χρησιμοποιεί μέλλοντα, ενεστώτα και αόριστο χρόνο.
  • μπορεί να τελειώσει μια ιστορία που εσείς του έχετε αρχίσει.
  • παραμένει προσηλωμένο σε μια δραστηριότητα για 12-13 λεπτά.
  • ρωτάει για πληροφορίες.
  • ξεχωρίζει το αριστερό από το δεξί του χέρι αλλά όχι των άλλων.
  • χρησιμοποιεί πολύπλοκες προτάσεις, μερικές από τις οποίες μπορεί να είναι επεξηγηματικές, π.χ. ‘εγώ μπορώ να μπω μέσα στο σπίτι, αφού πρώτα βγάλω τα λασπωμένα μου παπούτσια’.

® Απαγορεύεται η ολική ή η μερική αναπαραγωγή του κειμένου, χωρίς την προηγούμενη έγκριση του Συγγραφέα.

Πηγές:
© 1987 Mary Brook & Deedra Engmann-Hartung

Ειδήσεις υγείας σήμερα
‘’Η παιδιατρική στη σημερινή πραγματικότητα’’ - Διημερίδα στο Παπαγεωργίου
Εφαρμογή Ψηφιακών Εργαλείων για την Ποιότητα της Φροντίδας στον Ογκολογικό Τομέα
Ο αέρας που αναπνέουμε και η καρδιαγγειακή μας υγεία