• Αν ένα παιδί ηλικίας 7 ετών και άνω έχει ακόμα πρόβλημα ή δυσκολίες με την ανάγνωση, γραφή, ορθογραφία ή μαθηματικά, ενώ είναι έξυπνο και ικανό σε άλλους τομείς όπου και αναπτύσσεται φυσιολογικά, τότε χρειάζεται βοήθεια.
  • Ελέγξτε την ακοή και την όρασή του και αν όλα είναι φυσιολογικά, πηγαίνετε στο σχολείο του και συζητείστε τα προβλήματα με τον δάσκαλό του.
  • Ενθαρρύνετέ τους ν΄αναπτύξουν τα δικά τους ενδιαφέροντα, κολύμβηση, τέχνη, συλλογές, ώστε να νοιώθουν ότι επιτυγχάνουν σε κάτι. Αυτό θα αυξήσει την αυτοπεποίθησή τους.
  • Τα παιδιά αυτής της ηλικίας χρειάζονται μεγάλη προσοχή, χρειάζονται επίσης να τους διαβάζετε ιστορίες, να τους μιλάτε πολύ, ν΄ακούν και να συνεργάζονται. Αν τους δοθεί αυτή η προσοχή, θα τα βοηθήσει ν΄αποδεχτούν τη δυσκολία τους και να ζήσουν μ΄αυτήν. Μ΄αυτό τον τρόπο θα ενθαρρυνθούν ν΄αντιμετωπίσουν την απαραίτητη σκληρή δουλειά η οποία θα τα βοηθήσει να ξεπεράσουν το ειδικό τους πρόβλημα. Θα εμψυχωθούν θετικά, το οποίο, με τη σειρά του, θα αυξήσει την εμπιστοσύνη τους και θα τους βοηθήσει να ξεπεράσουν το ειδικό τους πρόβλημα.
  • Βοηθήστε τους να οργανωθούν, φτιάχνοντάς τους ένα πρόγραμμα εβδομαδιαίο με τα πράγματα που κάνουν καθημερινά ή χρειάζονται, π.χ. Δευτέρα – κιθάρα, Τρίτη – αγγλικά, κ.λπ. Σιγουρευτείτε ότι έχουν μάθει (αποστηθίσει) τις εργασίες της κάθε ημέρας και κάνουν τις απαραίτητες προετοιμασίες.
  • Συχνά, ο χρόνος συγκέντρωσής τους είναι περιορισμένος, γι΄αυτό είναι σημαντικό να μπορέσετε να εκτιμήσετε τον χρόνο που θα μπορέσουν να δουλέψουν εύκολα. Τελειώστε την απασχόληση μαζί τους προτού χάσουν την συγκέντρωσή τους έτσι ώστε να προλάβετε συναισθήματα απογοήτευσης και ματαίωσης.
  • Θυμηθείτε ότι κουράζονται εύκολα και ότι μπορεί να χρειάζονται χρόνο μετά από όποια μικρή απασχόληση ώστε να επανέλθουν.
  • Μερικά δυσλεκτικά άτομα πρέπει να προσπαθούν να συγκεντρώνονται πολύ σκληρά καθώς κοιτούν τηλεόραση. Αυτό συμβαίνει επειδή, εάν δεν συγκεντρωθούν, χάνουν την πλοκή της ιστορίας εντελώς.
  • Ενθαρρύνετέ τους να διαβάζουν, αφήνοντάς τους να διαβάζουν εύκολα βιβλία και κόμικς αλλά βοηθήστε τους ν΄αναπτύξουν αυτή την ικανότητα, φέρνοντάς τους βιβλία τα οποία έχουν όσο το δυνατόν λιγότερα τυπωμένα γράμματα (κείμενο), και σταδιακά αυξήστε τα όσο βλέπετε ότι τα καταφέρνουν. Αφήστε τους να διαβάζουν τα βιβλία που τα ίδια θέλουν να διαβάσουν και όχι αυτά που εσείς θα θέλατε να διαβάσουν.
  • Διαβάστε τους δυνατά καθημερινά κάποια που θα έπρεπε να διαβάζουν αλλά αποτυγχάνουν ή αδυνατούν.
  • Ενθαρρύνετέ τους να παρακολουθούν το κείμενο και βάλτε τους να λένε τις λέξεις που παραλείπετε κατά τη διάρκεια της ανάγνωσής σας. Αυτό βοηθά την κίνηση του ματιού. Μετά προτείνετέ τους να διαβάσουν ένα μικρό κείμενο σε κανονικά διαστήματα. Θα βοηθήσει αρκετά αν απομονώνατε (κρύβατε) τη γραμμή που διαβάστηκε χρησιμοποιώντας ένα κομμάτι χαρτί ή αν δείχνατε την κάθε λέξη που διαβάζουν μ΄ένα μολύβι ή με το δάχτυλο. Σε κατάλληλα διαστήματα, κάντε μια μικρή επανάληψη των γεγονότων της ιστορίας που διαβάζουν ώστε να τους βοηθήσετε να θυμηθούν τη σειρά της ιστορίας, τους χαρακτήρες που πήραν μέρος, να καταλάβουν την ιστορία και ν΄απορροφήσουν και να κρατήσουν στο μυαλό τους όσα διάβασαν.
  • Σιγουρευτείτε ότι γνωρίζουν τις ημέρες της εβδομάδας, τους μήνες του έτους και βοηθείστε τους με το αλφάβητο. Δείξτε τους πώς να χρησιμοποιούν το λεξικό.
  • Ελέγξτε ότι ξέρουν να πουν την ώρα, τόσο από το ρολόϊ τοίχου με τους δείκτες, όσο και από τα ηλεκτρονικά με τα ψηφία. Αν όχι, βοηθήστε τους να μάθουν την ώρα αρχίζοντας με τις ‘ακριβώς’ και τις ‘και μισή’ πρώτα. Συνδυάστε τους την ώρα με τη χρήση της στους σταθμούς τρένων και λεωφορείων. Σιγουρευτείτε ότι καταλαβαίνουν την έννοια του χρόνου.
  • Συνεχίστε να τους διδάσκετε την προπαίδεια. Αν δυσκολεύονται, βρείτε τρόπους να τους κινήσετε το ενδιαφέρον και να τους τη διδάξετε κομματιαστά. Επιμείνετε στην εκμάθηση της προπαίδειας. Είναι πολύ σημαντικό για ο,τιδήποτε μάθουν στη συνέχεια.
  • Συνεχίστε να παίζετε παιχνίδια με τη μπάλα μαζί τους, με τα χαρτιά ή επιτραπέζια.
    Ελέγχετε τη δυσκολία τους με το δεξί και αριστερό. Βοηθήστε τους με κάποια συμπληρωματική βοήθεια, π.χ. γράφοντας με το δεξί χέρι, φορώντας το ρολόϊ στο αριστερό.
  • Η εκλογή ενός συμπληρωματικού σχολείου ή μαθήματος είναι πολύ σημαντική, αν τα παιδιά εξακολουθούν να δυσκολεύονται στο σχολείο όπου δεν δίνεται ειδική βοήθεια.
  • Μη διστάσετε να ομολογήσετε στο δάσκαλό τους ότι υπάρχει κάποια οικογενειακή ιστορία μαθησιακών δυσκολιών.
  • Πάνω απ΄όλα θυμηθείτε ότι οι γονείς ξέρουν τα παιδιά τους καλυτέρα από τους δασκάλους. Προσπαθείστε να είστε ευγενικοί αλλά και επίμονοι στις προσπάθειές σας να τους βοηθήσετε να καταλάβουν το πρόβλημα των παιδιών. Μην ξεχνάτε ότι και οι δάσκαλοι μπορεί να έχουν δυσκολίες στο να κατανοήσουν μια καινούργια κατάσταση ειδικά δε, αν ξέρουν λίγα γι΄αυτήν.