Μην ξανακοιμάστε μετά το ξυπνητήρι 

Συνηθίζετε να ξανακοιμάστε αφού χτυπήσει το ξυπνητήρι; Ακόμα 10 λεπτά; Ο επιπλέον ύπνος μπορεί να σας οδηγήσει να νιώθετε λιγότερο ξεκούραστοι.
Επιλέξτε μια ώρα έγερσης και τηρήστε την εσείς και τα παιδιά σας, ακόμα και τα Σαββατοκύριακα. Ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου θα κάνει πιο εύκολα τα πρωινά.

Πρωινό

Το πρωινό έχει πολλά οφέλη. Αν τρώτε καλά στην αρχή της ημέρας νιώθετε κορεσμό, γεγονός που μπορεί να σας βοηθήσει να αρνηθείτε ανθυγιεινά σνακ αργότερα.

Μπορεί ακόμα να κάνει εσάς και τα παιδιά σας πιο έξυπνους. Νέα έρευνα δείχνει ότι τα παιδιά που τρώνε πρωινό καθημερινά έχουν καλύτερες επιδόσεις σε τεστ IQ σε σχέση με παιδιά που τρώνε πρωινό ορισμένες φορές.
Τα καλύτερα πρωινά είναι συνδυασμός πρωτεΐνης και υδατανθράκων. Δοκιμάστε ένα αυγό και τοστ με ψωμί ολικής άλεσης, βούτυρο αμυγδάλου αλειμμένο πάνω σε μήλο ή γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με φρέσκα φρούτα.

Χαλαρώστε στη διαδρομή

Το να βρείτε χρόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας για να χαλαρώσετε αποτελεί καλό τρόπο να είστε πιο υγιείς. Η διαδρομή μπορεί να σας προσφέρει ευκαιρία για χαλάρωση.

Πάρτε το λεωφορείο ή το τραίνο και θα μπορέσετε να διαβάσετε ή να ακούσετε μουσική για να χαλαρώσετε. Μπορείτε να έχετε ευέλικτο ωράριο ώστε να αποφύγετε τις ώρες αιχμής;

Ακόμα και μικρού βαθμού ρύθμιση του στρες έχει αξία. Το στρες αυξάνει τον κίνδυνο παχυσαρκίας, καρδιακών προβλημάτων κ.α. Μάθετε και στα παιδιά σας να βρίσκουν μικρές στιγμές κατά τη διάρκεια της ημέρας να χαλαρώσουν.

Φορτίστε τις μπαταρίες σας κατά τη διάρκεια του γεύματος

Το στρες της δουλειάς μπορεί να οδηγήσει σε πονοκέφαλο και κούραση. Γνωρίζετε πώς είναι. Ωστόσο γνωρίζετε ότι το πολύ στρες μπορεί επίσης να οδηγήσει και σε ανθυγιεινές συνήθειες;

Η χαλάρωση θα σας βοηθήσει να ανακτήσετε ενέργεια για να είστε προσεκτικοί στις επιλογές που κάνετε.
Χρησιμοποιήστε το διάλειμμα για φαγητό, ώστε να φάτε αλλά και για να κάνετε ‘’διάλειμμα υγείας’’.
Πηγαίνετε βόλτα γύρω από το τετράγωνο ή βρείτε ένα ιδιωτικό σημείο για να αναπνεύσετε λίγα λεπτά και να αναζωογονηθείτε.
Στο σπίτι διδάξτε στο παιδί σας τις τεχνικές μείωσης του στρες και τη σημασία της χαλάρωσης για τη φόρτιση των μπαταριών.

Φάτε έξυπνα σνακ

Αποφύγετε τη γλυκιά παγίδα της κατανάλωση γλυκών στη δουλειά. Να έχετε υγιεινά σνακ στο γραφείο σας ή σε μια τσάντα. Στο σπίτι να έχεε υγιεινά απογευματινά σνακ για τα παιδιά σας.

Επιλέξτε συνδυασμό υδατανθράκων και πρωτεΐνης για να έχετε αργή απελευθέρωση ενέργειας. Επιλέξτε κομμάτια μήλου και φυστικοβούτυρο, κρακεράκια ολικής άλεσης με τυρί χαμηλών λιπαρών ή λαχανικά.

Αφήστε τη δουλειά σας έξω από το σπίτι

Βρίσκετε χρόνο για συσκέψεις, επαγγελματικά ταξίδια και συνομιλίες με τους δασκάλους των παιδιών. Βάλτε στο ημερολόγιό σας και τον χρόνο που θα ασκείστε με την οικογένεια.
‘Ενας εύκολος τρόπος για κάθε ηλικία είναι ο οικογενειακός περίπατος. Αρχίστε σχεδιάζοντας περίπατο μισής ώρας γύρω από τη γειτονιά τουλάχιστον 3 νύχτες την εβδομάδα. Δοκιμάστε μόλις γυρίσετε όλοι στο σπίτι ή αμέσως μετά το δείπνο.

Δείπνο με την οικογένεια

Τα γεύματα με την οικογένεια έχουν οφέλη για τα παιδιά. Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι όσο περισσότερο γεύματα μοιράζονται τα μέλη μιας οικογένειας τόσο καλύτερα είναι για τη συναισθηματική κατάσταση των παιδιών, τα οποία είναι λιγότερο πιθανό να είναι υπέρβαρα.

Βρείτε χρόνο να τρώτε όλοι μαζί και να θυμάστε πόσο καλό είναι για σας μακροπρόθεσμα.

Χαλαρώστε

Το βράδυ είναι ώρα να προετοιμαστείτε για ένα καλό ύπνο. Πολλοί άνθρωποι λένε ότι ο διαλογισμός τους βοηθά να χαλαρώνουν.
Διδάξτε στα παιδιά σας ότι είτε πλένετε πιάτα είτε βάζετε πλυντήριο εστιάζετε την προσοχή σας σε εαυτό που κάνετε. Κλείστε την τηλεόραση και αποφύγετε περισπασμούς.
Ενθαρρύνετε το παιδί σας να προσέχει πώς ακούγεται ο ήχος του νερού που τρέχει πάνω στο πιάτο και την αίσθηση των πιάτων στα χέρια του.
Αφήστε το να το περιγράψει. Να είστε εντελώς παρόντες στη στιγμή. Μη σκέφτεστε τι ακολουθεί μετά ή την επόμενη ημέρα. ‘Ετσι θα βοηθήσετε να μειωθεί το στρες σας.

Γίνετε παιδί

Βρείτε 15 λεπτά κάθε βράδυ για να παίξετε με τα παιδιά σας. Εστιάστε σε αυτά και σε τίποτα άλλο. Αν όλη η επαφή με το παιδί σας είναι σχετική με τις οθόνες, το διάβασμα το σχολείου και την αναχώρηση και επιστροφή στο σπίτι τότε θα είστε κουρασμένοι, αγχωμένοι και δυστυχισμένοι.
Κλείνοντας την τηλεόραση τουλάχιστον μια ώρα πριν τον ύπνο μπορεί να σας βοηθήσει να κοιμάστε καλύτερα. Το ζωηρό φως από την οθόνη σταματά τον εγκέφαλό σας από την παραγωγή χημικών ουσιών που σας κάνουν να νυστάζετε.

Διαλέξτε ώρα ύπνου

Όταν έχετε υγιείς συνήθειες ύπνου αποτελείτε καλό παράδειγμα για τα παιδιά σας. Ο οργανισμός μας ανταποκρίνεται καλύτερα σε ένα αξιόπιστο πρόγραμμα ύπνου παρά όταν μένει ξύπνιος ως αργά ορισμένες νύχτες και ξυπνά αργά τα σαββατοκύριακα.
Ο επαρκής ύπνος μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά και τους ενήλικες να καταπολεμήσουν διάφορα προβλήματα υγείας –από παχυσαρκία και διαβήτη έως καρδιοπάθεια και κρυολόγημα. Η έλλειψη ύπνου καθιστά δύσκολες τις υγιεινές επιλογές, δηλαδή τη σωστή διατροφή και την άσκηση.

 

Πηγές: Ξένος τύπος.