Πόσο συχνά σηκώνεστε από το γραφείο σας, τεντώνεστε και αισθάνεστε σφιγμένοι μετά από ώρες καθιστικής ζωής; Πόσο συχνά σκέφτεστε ότι αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τη δουλειά σας;

Καθώς οι έρευνες συνδέουν το χρόνο που περνάμε καθισμένοι με νόσους, από την παχυσαρκία έως τον καρκίνο, το να παραμένει κάποιος υγιής δεν είναι κάτι που θα σας απασχολεί μόνο στο σπίτι και συγκεκριμένα στην κουζίνα σας.

Δεν είναι δύσκολο να παραμένει κάποιος υγιής στη δουλειά και να μειώνει τους κινδύνους που σχετίζονται με την καθιστική ζωή. Χρειάζονται μικρές αλλαγές και λίγη προσπάθεια.

Σηκωθείτε από το γραφείο

Το να καθόμαστε στο γραφείο συνοδεύεται από σημαντικό κόστος.
Ανάλυση 27 ερευνών έδειξε ότι ο χρόνος που περνούμε καθισμένοι δεν συνδέεται μόνο με την παχυσαρκία, αλλά με υψηλή χοληστερόλη και αρτηριακή πίεση, θέματα αυτοεκτίμησης και κοινωνικής συμπεριφοράς σε εφήβους, καρδιαγγειακή νόσο, διαβήτη 2 και αυξημένο κίνδυνο για καρκίνο.

Άλλη μεταανάλυση που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ‘’PLOS One’’, ανακάλυψε ότι ενήλικες που κάθονταν κατά μέσον όροι 10 ώρες την ημέρα είχαν 34% μεγαλύτερο κίνδυνο θνησιμότητας, ακόμα και όταν ελήφθηκε υπόψη η καθημερινή σωματική τους δραστηριότητα.

Αν κάνετε δουλειά γραφείου δεν χρειάζεται να την κάνετε από την καρέκλα σας ούτε ένα φαντασμαγορικό ψηλό γραφείο για να κάνετε την αλλαγή. Σηκώστε το πληκτρολόγιο με ένα κουτί και βάλτε την οθόνη να κοιτά προς τα πάνω. Ακόμα και για τη μισή εργασιακή σας ημέρα τέτοια μέθοδος δεν μειώνει μόνο τη δυνητικά βλαβερή επίδραση της καθιστικής ζωής αλλά σας καθιστά και πιο παραγωγικούς.

Προετοιμαστείτε

Είτε λόγω στρες είτε λόγω πείνας ή ανίας, θα καταναλώνετε σνακ. Το αυτόματο μηχάνημα σνακ δεν αποτελεί υγιεινή λύση. Αν δεν υπάρχουν στη δουλειά σας υγιεινές επιλογές καθημερινά φέρτε από το σπίτι τα δικά σας σνακ. Να το κάνετε συστηματικά.

Προσέξτε την τροφή σας

Η διατροφή στη δουλειά αποτελεί τρόπο να αποσπαστείτε από το συνεχή πνευματικό φόρτο. Για πολλούς αποτελεί συνήθεια. Ωστόσο πόσοι σταματούν πραγματικά αυτό που κάνουν για να εστιάσουν στο σνακ; ‘Ερευνες δείχνουν ότι αν δεν προσέχετε τις διατροφικές συνήθειές σας οδηγείστε σε περισσότερες και φτωχότερες διατροφικές επιλογές.
Επομένως, είτε τρώτε μεσημεριανό γεύμα είτε σνακ προσπαθήστε να το κάνετε μακριά από το γραφείο σας και να ευχαριστηθείτε πλήρως το διάλειμμα.

Χαλαρώστε

Πολλοί εργαζόμενοι δουλεύουν με στρες το οποίο μπορεί να προέρχεται από τον μη ικανοποιητικό μισθό ή τις σχέσεις με τους συναδέλφους. ‘Ασχετα από την αιτία επηρεάζει την υγεία. Το στρες αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου, χρόνιου πόνου, ορμονικών ανισορροπιών, πεπτικών προβλημάτων και προβλημάτων στο αναπαραγωγικό σύστημα.
Επιπλέον μπορεί να σας οδηγήσει να τρώτε όταν δεν πεινάτε, αυξάνοντας τον κίνδυνο παχυσαρκίας και άλλων επιπτώσεων.

Κινηθείτε

Η κίνηση είναι καλή για τη μείωση του στρες, για όσους κάνουν καθιστική ζωή στο γραφείο και συχνά καλή για όσους παίρνουν δύσκολες αποφάσεις όπως και για τα προβλήματα που μπορούν να διαφεύγουν όταν κοιτάμε σε μια οθόνη.
Η έρευνα δείχνει ότι ο ζωηρός περίπατος μπορεί επίσης να μειώσει την κατανάλωση σνακ στην εργασία. Επομένως, όταν έχετε την ευκαιρία να περπατήσετε κάντε το. Περπατήστε στον εργασιακό χώρο ή βγείτε έξω για λίγο φρέσκο αέρα.
Είτε αγαπάτε είτε μισείτε τη δουλειά σας ο χρόνος που περνάτε στο γραφείο δεν θα πρέπει να επηρεάζει αρνητικά την υγεία σας.

 

Πηγές: Ξένος τύπος.